Stromboli – take 2

20140705-182342.jpg

20140705-182334.jpg

Så modtog jeg pofiber og tænkte, at jeg kunne teste, om de virkede efter hensigten, så strombolien ikke havde en undersmag of marcipan og kokos og det fungerede over al forventning.

Jeg må indrømme at jeg ikke ved, hvor meget af fyldet jeg rent faktisk lavede og brugte, så skriver bare hvad jeg kom i og så må I selv finde ud af, hvad I vil komme i.

Dej:
140 g revet mozarella (en pose færdigrevet ost)
6 spsk pofiber (kan erstattes af samme mængde FiberHusk)
1 æg

Smelt osten i en en gryde med slip let belægning til det hele er helt smeltet. Tag af varmen og tilsæt de sidste ingredienser. Det skal være en sammenhængende bolle, som kan rulles ud mellem to stykker bagepapir.

Rul ud

Se billeder fra denne stromboli for at finde ud af, hvordan du fletter og placerer fyldet.

Fyld:
Hakket oksekød, krydret med en taco mix blanding.
Fyldet blev lagt i lag af salsa, revet ost, kød, jalapenos, ost, salsa og kød og strimlerne “flettet” ind over kødet.

Beg ved 200 grader i ca 20 minutter!

7 thoughts on “Stromboli – take 2

  1. Hej Johanne

    Jeg har kigget på sådan en taco mix fra Rema1000 som jeg tænkte kunne bruges.
    Men der er hele 51 kh/100g i den mix. Har du fundet en anden der er bedre, eller ser du igennem fingrene med det?

    Kh, Dorte 🙂

    • Jeg ser igennem fingrene med det, for når det først er blandet i kødet er det så forsvindende lidt, man få, men man kan selv blande af løgpulver, hvidløgspulver, spidskommen, lidt oregano, chili og paprika.

  2. Hej Johanne.
    Kan man bruge husk (grøn) og eller hvad er forskellen på fiberhusk og den grønne husk?
    Tak for skønne opskrifter og inspiration
    Vh Christina

    • Den grønne Husk er ikke fintmalet, så hvis du skal bruge 1 spsk Fiberhusk (den gule), så skal du bruge 2 spsk Husk…… den gule fylder mindre! Har ikke brugt det selv, men tror sagtens man kan…..

  3. Hej Johanne.
    Hvor meget skal osten være smeltet før du putter æget og profiberen i ?
    Jeg endte ud med en uudrullelig klump dej.
    Hilsen
    Lene

Leave a comment