Madplan, uge 5

IMG_3418-0

Jeg faster stadigt mellem 18 og 10, så jeg springer morgenmaden over


Søndag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Sandwich oaf langos (1 æg, 1 spsk mayonnaise, 1 dl ost, blandes, spredes ud på bagepapir og bages 8 min ved 200 grader). Fyld af kylling, bacon og karrydressing samt salat.
Aftensmad: Rester fra lørdag  ostetaco med flæskesværspanerede kyllingestykker.


Mandag
Morgenmad: –
Frokost: Langos med pålæg
Aftensmad: Hel kylling i ovn, serveret med blomkålsmos og champignonflødesovs. Lukas får kartoffelmos. Vi får begge salat.
Træning: –


Tirsdag
Morgenmad: –
Frokost: Langos som sandwich, med spegepælse, mayonnaise, tomat og salat
Aftensmad: Svensk pølseret. Lukas med kartofler, jeg med blomkål og ekstra fløde
Træning: Thai Bo


Onsdag
Morgenmad: –
Frokost: Langos med mayonnaisesalat af kylling, bacon og karry samt salat.
Aftensmad: Hakkebøf, fyldt med ost, omviklet med bacon. Dertil bønnefritter og mayonnaise. Lukas får kartoffelbåde. Vi får begge en råkostsalat til.
Træning: –


Torsdag
Morgenmad: –
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: Flødesuvet hvidkål med kålpølse. Lukas får et par kartofler til.
Træning: Thai Bo


Fredag – hos min far
Morgenmad:
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: Pizza. Lukas får almindelig – jeg laver en med ost som bund.
Træning: –


Lørdag – hos min far
Morgenmad: –
Frokost: Langos med tunsalat
Aftensmad: Burger. Lukas får almindelig, jeg bruger salatblade som bolle. Lukas får kartoffelbåde- jeg får bønnefritter.
Træning: Body Fit

LCHF chips og dip

IMG_7821

 

Jeg har sådan en dag, hvor jeg er hjemme med en syg dreng og jeg KEDER mig (må virkelig skaffe mig en hobby, som IKKE handler om at lave mad). Tankerne kredser hele tiden om køleskabet og sønnens chokolade i skabet. Ok, ja, jeg spiste kulhydrater i weekenden, og det er med GARANTI sukkermonstret, som stadigt har fat i mig.

Alt andet lige, så afprøvede jeg ostechips, og det er ikke sidste gang, jeg vil lave dem når jeg får lyst til at snacke.

Her er nok til én portion

Ingredienser:
3 skiver flødehavarti
Løgpulver
Hvidløgspulver
Dild
1 stor spsk 38% creme fraiche

Drys osteskiverne med løg- og hvidløgspulver og dild. Skær hver cirkel id i 6 trekanter og spred ud på bagepapir.
Bag ved 220 grader i ca 10 min, men HOLD ØJE, hver ovn er forskellig. Når trekanterne er lysebrune over det hele, tages de af og lægges på lidt køkkenrulle.

Bland løg-, hvidlgspulver og dild i creme fraichen og smag til med salt.

Server og nyd! Velbekommer. Fredagssnack er nu for fremtiden garanteret og sukkermonstret er slået til plukfisk!

Madplan, uge 4

IMG_3418-0


Søndag
Morgenmad:-
Frokost: Brunch – røræg, pølser, bacon, stegt tomat, lidt stegte løg og baked beans til Lukas.
Aftensmad: Cottage Pie – kødsovs med låg af blomkålsmos, gratineret med ost. Hvis Lukas ikke kan lide det, kan han få en portion nudler i stedet for.
Træning: Body Fit


Mandag
Morgenmad:-
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: spiser ud
Træning: –


Tirsdag
Morgenmad: –
Frokost:
Aftensmad: Fiskefrikadeller med grønkålssalat og tatarmayonnaise (mayo blendet med cornichoner, kapers og lidt sødemiddel)
Træning: Thai Bo


Onsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Spiser ude til pædagogisk dag
Aftensmad: Rester af fiskefrikadeller
Træning: –


Torsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: Hvidkålssuppe med fløde og bacon
Træning: –


Fredag
Morgenmad: –
Frokost: Tunsalat på hjertesalatblade
Aftensmad: Ostewrap med flæskesværspanerede kyllingestykker, salsa, creme fraiche og salat.
Træning: Body Fit


Lørdag
Morgenmad: –
Frokost: Røræg, bacon, pølsestykker, stegte tomater, lidt stegte løg
Aftensmad: Restetapas (rester fra hele ugen)
Træning: Body Fit

Madplan, uge 3

IMG_3418-0

 

Endnu en af de uger, hvor jeg skal bruge så få penge som muligt – derfor rydder jeg køleskab og skab og fryser for alt jeg har.

Jeg kører 8:16, hvor jeg kun spiser mellem 10 og 18 eller 11.30 og 19.30, derfor springer jeg morgenmaden over. For at spare penge drikker jeg nogle dage min æggelatte til frokost i stedet for til morgen.
Søndag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Flødehavarti og spegepølsesandwich (bruge osten og pølsen som bund for skinke og tomat).
Aftensmad: Kyllingefilet med smørstegte og ostegratinerede grøntsager (rester fra køleskabet – hvidkål, porrer, brokkolli)
Træning: Body Fit


Mandag
Morgenmad: –
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: Græske frikadeller med ovnbagte grøntsager (aubergine, squash, løg, champignons), serveret med tzatziki og grønkålssalat (finthakket grønkål. porrer, lidt æble (IKKE -LCHF), lidt ristede pinjekerner (IKKE-LCHF) og revet gulerod (liberal LCHF) med mormordressing). Lukas får kartofler i stedet for ovnbagte grøntsager og en kedelig salat 😦


Tirsdag
Morgenmad: –
Frokost: Hjemmelavet skinkesalat (Hellmanns, skinke, purløg, sennep) på hjertesalatblade
Aftensmad: Lukas får nudler, Johanne får rester fra mandag.
Træning: Thai-Bo


Onsdag
Morgenmad: –
Frokost: Skinkesalat på hjertesalatblade
Aftensmad: Spise til bestyrelsesmøde, Lukas spiser enten hos sin far eller får en rest lasagne fra fryseren. Maden på mødet er for det meste salat eller sandwich, så skal huske at tage en creme fraichedressing med så jeg kan blive mæt af fyldet. Jeg laver den af 38% creme fraiche, Hellmanns, lidt sennep og purløg.
Træning: –


Torsdag
Morgenmad: –
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: spise hos min mor (hun laver LCHF mad)
Træning: –


Fredag
Morgenmad: –
Frokost:
Aftensmad: Mexikansk mad – ostetacoskaller (cirkler af ost smeltet til brune i own, lagt over en kop, så det bliver en skål) – fyldt med salat, salsa, creme fraiche, avocado, krydret oksekød.
Træning: –


Lørdag
Morgenmad: –
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: Spise hos min søster
Træning: Body Fit

 

 

Madplan, uge 1

IMG_3418-0

 

Jeg har været bagud med mine madplaner – mest fordi december gik lidt op i hat og briller og fordi jeg fastede 2-3 gange om ugen for at kunne få lov til at jule med alt hvad der dertil sig hører. Derfor blev der ikke meget LCHF ud af det. Men nu er 2016 startet og som alle andre skal der styr på sundheden. Jeg er allerede gået stærkt igang og med facebookgruppens (LCHF/Lavcarbo på dansk) fokus på ren, simpel, LCHF mad (under #JanuarUdenDikkedar), så har jeg været ret aktiv i mine tanker og min madlavning for at finde på rigtig LCHF mad – det vil sige ingen kager, desserter og for mig heller ingen brøderstatninger.

Søndag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Hjertesalatblade med mayonnaisesalat rørt af: mayonnaise, karry, kylling og bacon
Aftensmad: Hakkebøf, fyldt med flødehavarti, omviklet med bacon. Dertil smørstegte grøntsager (bønner, hvidkål, chili, champignoner). Lukas får kartofler og salat til


Mandag – faste
Morgenmad: –
Frokost: –
Aftensmad: Steak med salat (500 kcal), Lukas får nudler med grøntsager og kylling


Tirsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Hjertesalatblade med mayonnaisesalat rørt af: mayonnaise, karry, kylling og bacon
Aftensmad: Kødsovs – Lukas får med spaghetti og jeg med smørstegt hvidkål og smeltet ost. Begge får salat


Onsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Hjertesalatblade med mayonnaisesalat rørt af: mayonnaise, purløg, kylling, asparges og champignong
Aftensmad: muligvis spise ude


Torsdag – faster
Morgenmad: –
Frokost: –
Aftensmad: Suppe af hvidkål og bacon. Lukas får med brød til.


Fredag
Morgenmad: æggelatte
Frokost: Hjertesalatblade med mayonnaisesalat rørt af: mayonnaise, dild, varmtrøget laks, rejer og asparges
Aftensmad: Indiske blomkålsris med chicken tikka balti


Lørdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Rester fra ugen
Aftensmad: skal til fest – spiser kød og salat og drikker tequila 💃🏼