Madbandittens chokoladekage

20130929-094021.jpg

8 personer

Min stedmor er sindssygt god til at lave mad og kreerer altid nogle lækre desserter, så jeg måtte jo se, om jeg kunne få hende overbevist om, at en LCHF kage var sagen i stedet for apple crumble (som ellers også er lækkert – må prøve at lave en LCHF version en dag!).
Derfor afprøvede jeg Madbandittens lækre chokoladekage, som du kan finde linket til her

Hendes så så lækker kageagtig ud på billedet, men min blev mere som en chokoladeæggekage. Dog smagte den stadigt godt, når man lige havde vænnet sig til konsistensen. Jeg tænker at lidt mandelmel og bagepulver vil gøre underværker!
Jeg brugte Stevia i stedet for Sukrin (har endnu ikke fået taget mig sammen til at bestille de dyre produkter), så kagen fik en let lakridagtig eftersmag, som der var delte meninger om.

Jeg rørte creme fraiche op med sødemiddel og vaniljeessen og serverede en klat oven på kagen og toppede med blåbær og hakkede mandler. MUMS!!!

Leave a comment