LCHF chips og dip

IMG_7821

 

Jeg har sådan en dag, hvor jeg er hjemme med en syg dreng og jeg KEDER mig (må virkelig skaffe mig en hobby, som IKKE handler om at lave mad). Tankerne kredser hele tiden om køleskabet og sønnens chokolade i skabet. Ok, ja, jeg spiste kulhydrater i weekenden, og det er med GARANTI sukkermonstret, som stadigt har fat i mig.

Alt andet lige, så afprøvede jeg ostechips, og det er ikke sidste gang, jeg vil lave dem når jeg får lyst til at snacke.

Her er nok til én portion

Ingredienser:
3 skiver flødehavarti
Løgpulver
Hvidløgspulver
Dild
1 stor spsk 38% creme fraiche

Drys osteskiverne med løg- og hvidløgspulver og dild. Skær hver cirkel id i 6 trekanter og spred ud på bagepapir.
Bag ved 220 grader i ca 10 min, men HOLD ØJE, hver ovn er forskellig. Når trekanterne er lysebrune over det hele, tages de af og lægges på lidt køkkenrulle.

Bland løg-, hvidlgspulver og dild i creme fraichen og smag til med salt.

Server og nyd! Velbekommer. Fredagssnack er nu for fremtiden garanteret og sukkermonstret er slået til plukfisk!

Leave a Reply

