Madplan, uge 3

IMG_3418-0

 

Endnu en af de uger, hvor jeg skal bruge så få penge som muligt – derfor rydder jeg køleskab og skab og fryser for alt jeg har.

Jeg kører 8:16, hvor jeg kun spiser mellem 10 og 18 eller 11.30 og 19.30, derfor springer jeg morgenmaden over. For at spare penge drikker jeg nogle dage min æggelatte til frokost i stedet for til morgen.
Søndag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Flødehavarti og spegepølsesandwich (bruge osten og pølsen som bund for skinke og tomat).
Aftensmad: Kyllingefilet med smørstegte og ostegratinerede grøntsager (rester fra køleskabet – hvidkål, porrer, brokkolli)
Træning: Body Fit


Mandag
Morgenmad: –
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: Græske frikadeller med ovnbagte grøntsager (aubergine, squash, løg, champignons), serveret med tzatziki og grønkålssalat (finthakket grønkål. porrer, lidt æble (IKKE -LCHF), lidt ristede pinjekerner (IKKE-LCHF) og revet gulerod (liberal LCHF) med mormordressing). Lukas får kartofler i stedet for ovnbagte grøntsager og en kedelig salat 😦


Tirsdag
Morgenmad: –
Frokost: Hjemmelavet skinkesalat (Hellmanns, skinke, purløg, sennep) på hjertesalatblade
Aftensmad: Lukas får nudler, Johanne får rester fra mandag.
Træning: Thai-Bo


Onsdag
Morgenmad: –
Frokost: Skinkesalat på hjertesalatblade
Aftensmad: Spise til bestyrelsesmøde, Lukas spiser enten hos sin far eller får en rest lasagne fra fryseren. Maden på mødet er for det meste salat eller sandwich, så skal huske at tage en creme fraichedressing med så jeg kan blive mæt af fyldet. Jeg laver den af 38% creme fraiche, Hellmanns, lidt sennep og purløg.
Træning: –


Torsdag
Morgenmad: –
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: spise hos min mor (hun laver LCHF mad)
Træning: –


Fredag
Morgenmad: –
Frokost:
Aftensmad: Mexikansk mad – ostetacoskaller (cirkler af ost smeltet til brune i own, lagt over en kop, så det bliver en skål) – fyldt med salat, salsa, creme fraiche, avocado, krydret oksekød.
Træning: –


Lørdag
Morgenmad: –
Frokost: Æggelatte
Aftensmad: Spise hos min søster
Træning: Body Fit

 

 

3 thoughts on “Madplan, uge 3

  1. Hej.
    Jeg har prøvet 5:2 og lidt kombi med LCHF. Synes fastedagene er urimelig hårde 😉 hvordan er det med det der 8:16 i forhold til?
    Anses det som let faste eller?
    Spændende at læse din blog ☆☆☆

    • Jeg synes faktisk at 8:16 er nemmere at holde i hverdagen. Tanken om ikke at måtte spise, før et lille, ikke mættende måltid, var hårdt for mig, Selv fasten var egentligt ikke, men kedsomheden. Jeg troede ikke at jeg kunne overleve uden min morgenmad, men det kan jeg sagtens.
      vlgten er gået lidt nedad i de sidste to uger, på trods af at jeg faldt i med både alkohol og dertilhørende ædeflip på Burger King i weekenden. Ikke at det skal anbefales, men det siger mig, at det hjælper.

      men med 18:6 så gør man jo en kombination af at spise færre kalorier (fordi man springer et måltid over og man ikke snacker om aftenen), og man giver kroppen 16 timers fastero, og det tror jeg er en god ide for mig. Jeg ser ihvertfald tiden an, og hvis jeg ikke kan overholde det en gang i mellem i en weekend, så er der nok også ok.

      • Tusind tak for uddybende svar. Jeg tror jeg hopper med på det 😉 det skal prøves. Og hvis jeg kan klare 5:2 omend noget anstrengt 😉 så skulle dette også kunne gå i en periode.

Leave a Reply

