Madplan, uge 1

IMG_3418-0

 

Jeg har været bagud med mine madplaner – mest fordi december gik lidt op i hat og briller og fordi jeg fastede 2-3 gange om ugen for at kunne få lov til at jule med alt hvad der dertil sig hører. Derfor blev der ikke meget LCHF ud af det. Men nu er 2016 startet og som alle andre skal der styr på sundheden. Jeg er allerede gået stærkt igang og med facebookgruppens (LCHF/Lavcarbo på dansk) fokus på ren, simpel, LCHF mad (under #JanuarUdenDikkedar), så har jeg været ret aktiv i mine tanker og min madlavning for at finde på rigtig LCHF mad – det vil sige ingen kager, desserter og for mig heller ingen brøderstatninger.

Søndag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Hjertesalatblade med mayonnaisesalat rørt af: mayonnaise, karry, kylling og bacon
Aftensmad: Hakkebøf, fyldt med flødehavarti, omviklet med bacon. Dertil smørstegte grøntsager (bønner, hvidkål, chili, champignoner). Lukas får kartofler og salat til


Mandag – faste
Morgenmad: –
Frokost: –
Aftensmad: Steak med salat (500 kcal), Lukas får nudler med grøntsager og kylling


Tirsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Hjertesalatblade med mayonnaisesalat rørt af: mayonnaise, karry, kylling og bacon
Aftensmad: Kødsovs – Lukas får med spaghetti og jeg med smørstegt hvidkål og smeltet ost. Begge får salat


Onsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Hjertesalatblade med mayonnaisesalat rørt af: mayonnaise, purløg, kylling, asparges og champignong
Aftensmad: muligvis spise ude


Torsdag – faster
Morgenmad: –
Frokost: –
Aftensmad: Suppe af hvidkål og bacon. Lukas får med brød til.


Fredag
Morgenmad: æggelatte
Frokost: Hjertesalatblade med mayonnaisesalat rørt af: mayonnaise, dild, varmtrøget laks, rejer og asparges
Aftensmad: Indiske blomkålsris med chicken tikka balti


Lørdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Rester fra ugen
Aftensmad: skal til fest – spiser kød og salat og drikker tequila 💃🏼

 

Leave a Reply

