Salsa

Salsa

Skærmbillede 2015-09-28 kl. 17.41.49

Jeg ved ikke hvor mange gange siden sommerferien begyndte, at jeg er kommet “tilbage på sporet”. Har rent faktisk et liv – med venner og sprut og middage. Men jeg bliver nødt til at finde rytmen igen, og med den kommer passionen for at lave LCHF retter.

Jeg faldt over min opskrift på pitabrød og fik lyst til at lave dem mexikansk-style med krydrede kyllingefileter, men havde ingen salsa. Ingen mexikansk ret ude salsa, og så måtte jeg lave een selv.

Her er 300 g salsa. Nok til 3-4 personer som dip til ostechips eller i et pitabrød eller en ostewrap eller en ostetaco. Mulighederne er uendelige (bare de indeholder ost).

Ingredienser:
15 g olivenolie
1/2 mellem rødløg (35 g), skåret i små tern
1/4 grøn peber (15 g) i små stykker
1 fed hvidløg (7 g), mast eller skåret i små terne
1 rød chili (12 g) med kerner, skåret i små tern
1/2 dåse flåede, hakkede tomater (200 g)
2 spsk rødvinseddikke
1 spsk Sukrin Gold
1 tsk spidskommen
2 tsk chipotle chilipulver (pas på, den er stærk).
1 tsk salt

Fremgangsmåde
Steg løg og peberfrugt et par minutter i den varme olie. Tilsæt hvidløg og rød chili og steg i endnu 1 minut. Tilsæt de flåede tomater og resten af ingredienserne og lad retten simre i ca 5 minutter. Både løg og peber må stadigt gerne have “bid”.

Leave a Reply

