De der “sidste 5 kg”

Nogle gange er jeg tilfreds, andre gange SKAL jeg bare af med de der berømte “sidste 5 kg”. Lige nu er en af de sidstnævnte øjeblikke, Jeg har i en tid talt kalorier og dyrket rigtigt meget sport. Jeg har enten løbet, gået lange ture (5-6 km), styrketrænet eller danset hver dag. Mit FitBit ur giver mig en nogenlunde idé om, hvor meget jeg har forbrændt, og jeg har  ligget mellem 500 og 700 kcal under det tal. Alligevel sker der IKKE EN DØJT! Vægten står BOMSTILLE. Og nej, desværre er jeg ikke mirakuløst gået en tøjstørrelse ned. Vægten lavede lige klassikeren for 14 dage siden – 72,2! WOW, det laveste ever siden jeg var teenager, ikke? Så gik der desværre kagebord i den i fredags, og vægten hoppede op på 75 og der har den bestemt sig for, at den har det super godt. Rigtigt godt. Alt for godt. Lortevægt!!!!

Jeg tror bare jeg prøver at sige, at man kan kæmpe nok så hårdt, men nogen gange er kroppen bare ens egen fjende og så sker der ingenting.

I dag gider jeg ikke de skide kalorier. Jeg er sulten og jeg vil spise. I dag hverken løber eller går jeg, for det pisser ned. Jeg træner heller ikke, for jeg er alene med min søn. I dag kryber jeg i hi og siger søde ting til mig selv om, hvor smuk og lækker og sexet jeg er, som jeg er, og lader de sidste 5 kg være de sidste 5 kg og siger fred være med det:

“Johanne, du er sød, du er sjov, du er smuk, du er lækker, du er sexet…….Fred være med det, fred være med det, fred være med det, FRED VÆRE FUCKING MED DET!!!!!”

2 thoughts on “De der “sidste 5 kg”

  1. Pyh kender det så godt. Bare liige de sidste kg, men der sker intet med vægten. Tror det er godt at du tager en slapper. Måske bliver kroppen klar til at tabe kiloerne næste gang du går i krig 🙂

    • Jeg gik jo netop i krig efter en pause, men intet. I det mindste er jeg sund, rask og forholdsvist slank. Og stærk og har en bedre kondition. Alt det tæller egentligt mere end 5 forfængelige kilo.

Leave a Reply

