Tomatsuppe til Hamsterjohanne

 

stærk tomatsuppeSkærmbillede 2015-03-05 kl. 17.36.50

Har fået rykket in visdomstand ud, så min mad må ikke skulle tygges. Derfor denne tomatsuppe, som, hvis jeg skal være helt ydmyg, smager så englene synger. Jeg har spicet den op med en stor klat 38% creme fraiche.

2 portioner

Ingredienser
50 g løg
6 g Hvidløg
20 g kokosolie
40 g mild rød chili
35 g bladselleri,
1 dåse hakkede tomater
2 x 1 stilk oregano, frisk
2 x 1 stilk basilikum
2 x 1 stilk timian, frisk
½ liter vand
1,5 x 1 terning grøntsagsbouillon, terning, Knorr
1 dl fløde 38%
1-2 tsk Sukrin Gold

Evt 2 spsk 38% creme fraiche (ikke regnet med i næringsindholdet)

Skær alle grøntsagerne i små tern og steg dem i kokosolien i ca 5 minutter. Hæld tomaterne og de friske krydderurter ved. Lad suppen simre i ca 20 minutter eller mere. Blend med en stavblender. Hæld fløden ved og bland igen – smag til med lidt sukrin for at runde smagen lidt af og gøre den blødere. Server med en klat 30% creme fraiche og eventuelt lidt bacon.

Chipmunk

2 thoughts on “Tomatsuppe til Hamsterjohanne

  1. Åh – får helt ondt bare af at kigge på dit billede. Har selv været igennem det – h-e-l-v-e-d-e. Respekt til dig for at have overskud til at lægge en opskrift på bloggen i din tilstand. Tilmed en der ser rigtig lækker ud. Glæder mig til at prøve den ved lejlighed.
    Lige for en sikkerheds skyld – kokosolien skal være smagsneutral, ikk’?
    God bedring til dig

    • Hej du – det ser vist værre ud end det er, piller tager det værste, men jeg kan ikke åbne munden ret meget og jeg kan ikke tygge. Ja, jeg har brugt en smagsneutral olie – det retter jeg lige – tak for dem

Leave a Reply

