Erstatninger

 

Photo kopi IMG_3124  squashgetti IMG_3135 IMG_3159

 IMG_2923 chokoladebrød IMG_3073 Hindbærsnitter

 

Pæretærte 1 10269360_10152908758218266_9179247835714731113_n 20131215-223048.jpg Photo 

Photo citronfromage 20131126-193455.jpg 20131117-212916.jpg

 

Efterhånden finder man ud af, hvordan man kan erstatte de fleste af sine yndlingsretter med LCHF alternativer. For mig er koden til denne livsstil, at jeg kan spise det, jeg plejer, men med erstatninger. Andre vælger at spise på en hel anden måde, hvor de bare vælger LCHF ingredienser og ikke prøver at lave de samme retter som før, men jeg elsker, at jeg endeligt må lave retterne med ordentlige ingredienser og det fedt, der skal til, for at de smager godt.

Så her er listen over mine erstatninger . Jeg ved godt at det ikke smager af det samme, men det vænner man sig til.

Med disse erstatninger føler jeg mig næsten helt normal.

Specialingredienser, der skal bruges til disse opskrifter: Pofiber, loppefrøskaller (begge dele kan købes i en helsekostforretning), mandelmel (almindeligt og affedtet – dog kun til bagels og noget af det søde), flæskesvær samt Sukrin Gold (kun til det søde). Man kan komme langt ved at have – pofiber, loppefrøskaller, ost og æg!

Kartofler – rosenkål eller blomkål
Franskbrødosteboller eller bagels
Rugbrød – stenalderbrød (spiser jeg meget sjældent, men jeg har aldrig været den store rugbrødsspiser)
Butterdejstrombolidejen, bruges til stromboli, pizza, pitabrød, tærtedej, pirogger, og skåret i cirkler bagt over omvendte muffinsforme, bliver det til små kurve, man kan bruges til tarteletter – og sødet kan det faktisk fungere som wienerbrød!!
Pizzastrombolidejen eller fatheaddejen
Kager – bages med Sukrin og forskellige meltyper
Spaghettisquash, revet på mandolinjerne eller spiralizer, eller ostepasta, eller smørstegt, fintstrimlet hvidkål
Ris – blomkålsris
Panering – flæskesvær og ost i minihakker.
Lasagne – hvidkål, aubergine eller proteinpastaplader
Pommesfrites – bønnefritter
Pandekager – flødeost og æg  – til madpandekager, søde pandekager eller forårsruller
Chips – flæskesvær (begræns)
Chokolade – mørk chokolade (begræns)

One thought on “Erstatninger

Leave a Reply

