Karolines svenske chokoladebrød

chokoladebrød

 

Nu er den værste af mine julelaster Karolines Svenske Chokoladebrød og jeg måtte prøve dem af. Det blev faktisk ret tæt på den rigtige opskrift, hvis jeg selv må sige det:

 

Ingredienser:

200 g meget koldt smør
100 g affedtet mandelmel
50 g Sukrin Gold
2 tsk bagepulver
2 spsk bagekakao
1/2 tsk vaniljepulver
2 æg (1 til dejen, 1 til pensling)
1 lille håndfuld mandler (groft hakkede i minihakker, til pynt)

 

Put smør, mandelmel, sukrin, bagepulver, kakao og vaniljepulver i en food processor og pulser indtil det hele er som rasp. Tilsæt det ene æg og pulser videre indtil dejen har samlet sig.

Pak ind i vita-vrap og sæt i køleskabet i ca 1 time. Del op i 4 lige store dele, rul ud til 25 cm lange “pølser”, som derefter trykkes flade med fingrene. Pensl med æg, drys med mandler og bag i en 200 grader varm ovn i 12-15 minutter. De skal stadigt være bløde når de kommer ud.

Herefter skæres de på skrå og de køler HELT ned før de tages af bagepladen.

Glædelig jul

2 thoughts on “Karolines svenske chokoladebrød

  1. Jeg ved godt det er tidligt med at tænke på jul her midt om sommeren. Men nu har jeg fundet din side og du har reddet min jul når den kommer. Svenske chokolade brød fra Karolines er et must til hver jul, men nu kan jeg også få dem selvom jeg spiser lchf. Måske skulle jeg prøve dem til min mands fødselsdag i næste uge 🙂

Leave a Reply

