Vægttab og kalorietælling

I går afleverede jeg min sidste opgave i min uddannelse som læsevejleder. Det har været 1,5 hårde år med fuldtidsarbejde og studie ved siden af, men nu er jeg færdig. FÆÆÆÆRDIG!!! Jeg hentede L hos sin far, og eftersom jeg havde arbejdet 16 timer på opgaven lørdag samt 4 timer søndag + været til skolens julemarked besluttede jeg mig til at bestille syndige pizzaer fra pizzamanden…..og pommes….. og en Twix bar……. ja ja, skal man gå amok, så kan man lige så godt gøre det med manér og så tilbage på hesten. Det kostede mig kun 300 g på vægten! Det er jeg overrasket over. Prøvede at logge min mad, men det er jo umuligt når man er ude. Jeg satte pizaen til 1000 kcal (selvom jeg efterlod 2/8 stykker) og resten var også på slum og gik 1300 kcal over mit indtagsmål, så 300 g er billigt sluppet!!!

Nu er det tilbage til æggelatten og kalorietællingen og forhåbentligt vil denne udskejelse vise sig på vægten som et boost om 5 dage i stedet for at sætte det hele i stå.

God mandag og glædelig 1. december

 

P.S jeg bestilte en dyr og varm vinterjakke for at fejre opgaveafleveringen samt at alle varme jakker fra sidste år er alt for store. Yeah me, I ROCK!!! Og bilen får også vinterfusser på i dag!

jakke

 

Vægten i dag: 76,7

2 thoughts on “Vægttab og kalorietælling

  1. Hej Johanne
    Har lige mødt din blog 🙂 hvor er den velskrevet og informativ. Det meste af det du skriver passer på en prik på mig eller besvarer de spørgsmål jeg måtte have, tak for det.
    Jeg har nu spist LCHF i ca. 30 dage og har smidt ca 3 kg – vejer 78/168cm. Jeg er lidt skuffet over at det ikke går hurtigere, eller også er jeg bare for utålmodig. Jeg har nok begået en masse småfejl undervejs, så det er nok også noget af forklaringen – ALT for mange nødder (uhm) og to gange hvor jeg har spist amok i alt det jeg ikke må, hvilket har bremset mig totalt op og så skal man op på hesten igen, det er hårdt. Den anden gang jeg faldt i var i lørdags (sent efter en del vin, som jeg ellers ikke havde rørt i 30 dage), hvor jeg slet ikke kunne sove bagefter – det var ret vildt, mit hjerte hamrede og jeg havde halsbrand, meget ubehageligt. Nu er jeg tilbage på sporet, håber jeg og synes at et stabilt blodsukker er SÅ meget at foretrække frem for et quick sukkerfix (som er mit stof, desværre).
    Jeg vil meget gerne under 70kg og aldrig over igen! Glæder mig til at nå 75, men hold op hvor er der stadig laaaang vej.
    Den der æggelatte… lyder ikke rart, men det er det måske.. ;-D
    Mvh Marianne

Leave a Reply

