Vægttab og kalorietælling

Skærmbillede 2014-11-30 kl. 08.24.24

 

 

Billedet er af mit vægttab fra jeg startede i oktober sidste år. Den grønne linje er mit sidste mål.

Det går fremad med vægttabet. Jeg er dog utålmodig, og fordi min vægt før Barcelona var 75,5 så tæller det ikke rigtigt i mit hovede før jeg når ned under det magiske tal. I dag ligger jeg på 76,4, og  jeg har faktisk smidt 1,5 kg på en uge ved at tælle kalorier igen. Jeg har ikke været sulten, men det at logge har gjort, at jeg har været virkeligt opmærksom på, hvad jeg har puttet i munden og det hjælper på vægten. Jeg holder mig på omkring de 1600-1800 kcal hver dag og de fleste dage viser vægten lidt mindre end dagen før (dog ikke i dag grrrr 😦 )

På tirsdag melder jeg mig ind i et cirkeltræningscenter for Qvinder, som ligger lige ved siden af arbejde. Jeg håber at deres koncept er det rigtige for mig. 1) Cirkeltræning er min yndlingstræningsform, 2) jeg behøver ikke vente på hold, kan bare hoppe ind i cirklen når de passer, 3) det tager kun 30 minutter og 4) det er LIGE overfor arbejde.

Jeg VIL VIL VIL ned under 70 kg og kan mærke at min motivation er kommet tilbage. Nu skal jeg passe den der mytiske str 38 – OGSÅ over røven (eller på en anden plads, en sikker 40, i stedet for en sikker 42).

Leave a Reply

