Madplan, uge 47

Image-1 kopi

 

Nu vil jeg have lidt fokus på at spise færre kalorier. Efter en sommer og efterår med alt for mange kulhydrater (dog ikke noget bemærkelsesværdig vægtforøgelse), er jeg gået tilbage på den strikse vogn. Holder mig fra rigtigt mange ting, som jeg gerne spise (som en del af min LCHFkost) før. Alligevel sker der intet på vægten og jeg vil rigtigt gerne tabe 7,5 kg og nå ned under 70! Min krop er dog ikke enig og den har bekæmpet et vægttab siden maj.

Så NU vil jeg prøve den gode gamle taktik med simpelthen at skære ned for kalorierne. Ikke at jeg gider at tælle dem, det er mit lov for kort til, men jeg vil tillægge mig nogle principper, som forhåbentligt kan tvinge min krop til at smide lidt mere fedt.
1) min kaffe skal være med æggemælk, som er lavet med æg og kogende vand. Ikke noget med fedt i. Dermed skærer jeg ned på kalorierne (og kulhydraterne) fra fløden, som jeg brugte før og fedtet fra kokosolien. (ikke min æggelatte når jeg drikker den som morgenmad – kun kaffen i løbet af dagen)

2) spis kun én portion! STOP!!!

3) Rester er til madpakken. Dermed tvinges jeg til at levne, for ellers er der ikke noget til madpakken.

Håber dette vil have en virkning. Fra d. 1/12 begynder jeg at træne i et nyt center og glæder mig rigtigt meget til at komme i gang igen.


Søndag
Morgenmad: Ostebolle med striks pålæg og kaffe med æggemælk
Frokost: Rester: kyllingenuggets med salat og mayonnaise
Aftensmad: Til fødselsdag – vi skal have sushi. Det vil jeg nyde!


Mandag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: 1 ostebolle med hjemmelavet leverpostej og agurk
Aftensmad: Stromboli med laks og spinat til min mor og mig og som pizza til Lukas. Serveres med salat af salatblade, asparges og avokado samt olie/eddikedressing.


Tirsdag
Morgenmad: 1 ostebolle med pålæg og kaffe med æggemælk
Frokost: Rester fra laksestrombolien.
Aftensmad: Nudler til Lukas (tirsdagsritual), Kødsovs med ost på smørstegt kål til mig


Onsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Kødsovs med hvidkål.
Aftensmad: Pølser med coleslaw (meget lidt gulerod, mest hvidkål)


Torsdag
Morgenmad: Ostebolle med pålæg
Frokost: Rester af pølser med coleslaw
Aftensmad: “forårsrulleret” – grønstager (kål, lidt gulerod, bønnespirer og grønne bønner) med hakket oksekød og hjemmelavet kinesisk sovs.


Fredag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: rester af forårsrulleretten
Aftensmad: Restesuppe med fløde og bacon, serveret med en ostebolle


Lørdag
Morgenmad: Røræg med bacon
Frokost: Rester af suppe med ostebolle
Aftensmad: Gullash med blomkålsmos

2 thoughts on “Madplan, uge 47

  1. Håber det virker for dig : ) Har spist lchf i 18 måneder og ikke tabt et gram : “( …vil gerne af med 8-10 kg ca. og så læser man om andre som synes at de taber sig for meget, hvorfor er det ikke sådan for os alle? Jeg vil helt sikkert holde øje med din nye taktik ; )

Leave a Reply

