Madplan, uge 42

Image-1 kopi

 

Denne uge SKAL være striks. Er i skrivende stund i Barcelona og selvom jeg prøver at holde tilbage, så er det ikke muligt at styre kosten når man er afsted på kursus og man hele tiden skal indrette sig efter andre mennesker….hvem der vil spise hvad og hvornår der spises og hvad man kan spise ind i mellem, hvis man ikke har spist det rigtige til hovemåltidet, er bare noget man ikke helt kan kontrollere.

Morgenmad er en buffet af brød. Der er også tortilla og kød, men ikke noget kulhydratsfattigt jeg ville blive mæt på eller få nok energi af til en hel skoledag på bænken.

Frokost køber vi i nærområdet. I går jeg fandt en snack af flæskesvær (puha, jeg måtte smide dem ud, de smagte forfærdeligt) og saltede mandler i El Corte Inglés, men da klokken blev 20.30 og suppen til forret blev serveret, kunne jeg ikke holde mig fra brødet og da en tynd skosål blev puttet foran mig med 3 salatblade og lidt grønt ved siden af, endte jeg også med at spise de 10 sølle, udtørrede pommes frites ved siden af. Godt så, fred være med det. Kodeordene denne uge er “nyd, det” og “damage limitation”. Men uge 42 skal være striks, for jeg har bestemt mig til at jeg skal af med de næste 7,5 kg (regner med at tage ca 2 kg. på i denne ugen) her i efteråret.


Søndag – gæster til aften og overnatning
Morgenmad: æggelatte
Frokost: Tunsalat med salat, kogt æg og avocado.
Aftensmad: Til de voksne: kylling fyldt med ajvar omviklet med bacon, tomat/olivensovs over og en håndfuld mozarella og ind i ovnen, serveret med ovnbagte grøntsager (squash, aubergine, rødløg og champignon). Børnene får pommesfrites og salat til.
Planlægning: Lave semibagte tomater,  citronmayonnaise og rødkål


Mandag – i Legoland
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Kyllingesalat med semibagte tomater, kogte grønne bønner, et kogt æg og citronmayonaise. Lukas får pizza lavet på pitabrød
Aftensmad: Pølse med brød til Lukas og Pølse med ostebrød og salat til mig


Tirsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: 1 bagel med pålæg (ikke striks)
AftensmadPulled pork med coleslaw, almindelige burgerboller til gæsterne og uden eller med ostebolle til mig.


Onsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Mozarellasalat med bacon, tomat og avocado
Aftensmad: Rester fra aftenen før


Torsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: 1 avokado med makrel i tomat blandet med mayonnaise, serveret med salat
Aftensmad: Spareribs fra Bones (ja, fulde af sukker, men er inviteret til fødselsdag)


Fredag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Bagel med pålæg
Aftensmad: Kål, løg, grønebønner og kylingestrimler, stegt i olie med soya (ikke striks) , sesamolie (ikke striks) sukrin gold, chili, fiskesovs og sesamfrø. Ikke ret fedt, så vi må ses, hvad jeg ellers kan finde på så jeg ikke går amok i biografen!


Lørdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Rester
Aftensmad: ?

Leave a Reply

