Madplan, uge 34

Image-1 kopi

I næste uge skal jeg op skolelejr. 200 børn og 20 voksne skal afsted. Jeg glæder mig. Det er altid sjovt. Det er forældrene, der står for maden og det plejer at hedde sig noget med en gryderet én dag, pizza den næste og grillmad (pølser og brød) den sidste. Morgenmad hedder mejeriprodukter med müsli og corn flakes og hjemmelavede boller, frokost er rugbrød med pålæg….. Vi er 2 kollegaer, der spiser LCHF, så jeg har tænkt mig at tage med til at lave æggelatte om morgenen (til mig selv), laver en fathead pizza til den ene aften (til os begge 2) og bage en stor portion osteboller til frokosterne of tager creme fraiche og fløde med til at fyre op for fedtet – og delegationen, som skal ned over grænsen, skal lige have en bestilling på Lindts myntechokolade med…..så tror jeg måske jeg kan holde mine kulhydrater på et minimum.


Søndag
Morgenmad: Æggelatte eller ostebolle med ost, tomat og sennep
Frokost: Kyllingenuggets med coleslaw
Aftensmad: Strombolipirogger (krydret oksekødsfyld) med salat og creme-fraichedressing


Mandag – afrejsedag på lejr
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Strombolipirogger med mayonnaise til at dyppe i (madpakke) og gnavegrønt
Aftensmad: Spiser hvad der bliver serveret, udelader kulhydraterne og spæder op med creme fraiche og mayonnaise.


Tirsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Ostebolle med pålæg og salat
Aftensmad: Fatheadpizza med salat


Onsdag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Ostebolle og knækbrød med pålæg eller resterne af fatheadpizzaen
Aftensmad: Pølser og salat samt ostebolle som pølsebrød så jeg kan lave en hotdog


Torsdag – hjemrejsedag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Ostebolle med pålæg
Aftensmad: Squashgetti med kødsovs, salat og masser af revet parmesan
Johanne: med squashgetti stegt i smør og hvidløg
Lukas: med almindelig spaghetti


Fredag
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Tunsalat med mayonnaise og creme fraiche samt salat
Aftensmad: Svensk pølseret
Johanne: med blomkål
Lukas: med kartofler


Lørdag – hos min far
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Osteboller med
Aftensmad: ???

Leave a Reply

