Milkshake

10556310_10153097274768266_665471814725787138_nNu ved jeg godt, at det ikke er hverken ernæringsmæssigt rigtigt eller specielt moder jord agtigt, at servere milkshake for sin 9 årige søn til aftensmad, men det var nu alligevel, hvad jeg valgte at gøre…hvorfor??? Tja, havde lyst, havde spist sen og stor frokost, var ikke synderligt sulten osv osv…… det viste sig at han ikke var så vild med den, som jeg var (det fatter man ikke, den smagte skønt), så jeg har frosset resten af hans ned som is til en varm sommerdag!

2 store milkshakes

Ingredienser
2 æggeblommer
3 spsk sukrin melis
1 tsk vaniljepulver
2 + 2 dl fløde (til forskellige ting)
150 g frosne jordbær
Flydende sødemiddel til at smage til.

Pisk æggeblommer, sukrin melis og vaniljepulver til det er helt lysegult og skummende (tager godt 3-5 minutter).
Pisk herefter 2 dl fløde meget stift og bland de to blandinger sammen til en råcreme.
Råcremen kommes i en ismaskine og laves til is.

Imens blendes de frosne jordbær med de to dl fløde. Det hele blandes sammen og smages til med flydende sødemiddel så det passer ens smagsløg!

Mmmmums, siger jeg bare!

Leave a Reply

