Madplan, uge 27

Image-1 kopiNæste uge bliver lidt rodet fordi vi skal på camping onsdag til lørdag. Vi skal være sammen med en masse andre, så jeg kan ikke helt selv bestemme menuen. Har dog tænkt mig at tage nogle ting med i en køleboks: frikadeller, tunmouse, kogte æg, grøntsager, mayonnaise, og så må vi se med aftensmaden, men jeg tror det kommer til at være grillkød og salater hver aften. Jeg tager min stavblender med så jeg kan lave en æggelatte til morgenmad.


Søndag:
Morgenmad: Æggelatte
Frokost: Hvad jeg kan finde i køleskabet af rester
Aftensmad: Kinakålsret (steg hakket oksekød, tilsæt fintsnittet hvidkål, løg i strimler, bønnespirer, hvidløg, ingefær, soyasovs, fiskesovs og sesamolie). Lukas får det med ris, jeg som det er.


Mandag:
Morgenmad: æggelatte
Frokost: minifatheadpizza
Aftensmad: spiser hos min mor


Tirsdag:
Morgenmad: æggelatte
Frokost: Torskerogn med mayonnaise og creme fraiche, gnavegrønt og 1/2 avokado
Aftensmad: Stromboli  – med pizzafyld (ost, pølser og tomatsovs)


Onsdag:
På camping, se ovenstående

7 thoughts on “Madplan, uge 27

  1. er dine madplaner udregnet efter vægttabt? spørger da jeg er virkelig fokuseret på at tabe mig da jeg godt kunne tåle at smide 70 kg og jeg har læst at jo mere fedt du spiser jo bedre og jeg ser ingen smør og fløde og sådan noget i din mad plan (har kun læst for uge 27 ;b .. )

    • Nu er denne uge lidt rodet netop fordi jeg skal på ferie, men jeg spiser da både fløde og smør (steger i smør). Hvis du kigger tilbage til de andre uger, vil du se langt mere fedt.
      Men det er nu ikke sådan at “jo mere fedt, jo bedre”, men fedtet er med til at stabilisere dit blodsukker og med til at holde en mæthed så du spiser mindre. Kalorier tæller – også på LCHF, men fordi man forbrænder på en hel anden måde, så kan man ikke bruge kalorieudregnere som dem man får på vægttabsapps. Jeg spiser til jeg er mæt og igen når jeg er sulten, men ved efterhånden, hvor meget fedtstof, jeg skal have til hvert måltid for at holde mig mæt til det næste.

      • okay ja for jeg havde tænkt lidt på at holde øje med dig ;b og se hvad du laver, kan se du os spiser fisk og det kan jeg slet ikke få ned men det gør vel ikke noget at få inspiration ;b alt det her er jo helt nyt for os og jeg syntes efter hånden når man kigger rundt på forskellige sider på nettet at det virker som raket videnskab

      • Det behøver ikke at være raketvidenskab – pil kulhydraterne fra, erstat med ovenjordsgrøntsager og tilsæt en fedtkilde i form af en flødesovs, en stor klat mayonnaise etc. Sørg for at spise fedtet på kødet og steg i rigeligt med smør….så er I godt på vej! Alle de andre detaljer kan I sætte jer ind i hen ad vejen! Et skridt af gangen!

      • som min mor ssagde da jeg var lille “Louise en ting af gangen” har aldrig rigtigt lært det, jeg er bage for at tage mere på. vil helst gerne leve længe for mine børns skyld og jeg har endnu ikke været på en slakekur/kostomlægning jeg tabte mig af med eller uden træning.. må jeg spørge om du har tabt dig og hvis ja hvor meget

      • okay ja, det er jo os en del. jeg er rigtig spændt på om den her kostomlægning kan hjælpe mig for jeg er efterhåndet blevet ret stor jeg har altid være småtyk så det gjorde mig ikke noget før min søn kom til verden og jeg fik en forbi passernde blodprop i hjernen heldigvis var den forbi passernde og rev løs og gjorde ingen skade men den kunne have og nu har vi os fået en datter og jeg er snart desperat vejer over 150 kg så hvis den virker tror jeg det første stykke tid kommer til at gå hurtigt (jeg mener med alt det vand man har i kroppen) og så vil jeg samtidig cykle på min motions cykel så håber det os kan give et spark 🙂

Leave a Reply

