Fiskesquashgetti

squashgetti

Jeg er SÅ forelsket i min spiralizer, for jeg kan lave noget, der minder om spaghetti og det smager skøøøønt. Så her er min seneste kreation, som blev serveret, og mere end godkendt, for min mor.

2 portioner
Ingredienser:
1 mellemstor squash (ca 25-30 cm), lavet til “spaghetti” på din spiralizer
1 stykke fersk laks (ca 100 g)
1 stykke varmtrøget laks (ca 100 g)
100 g rejer
150 g helbladet spinat, optøet og presset fri for væde
2 dl fløde
salt, peber, muskatnød
1 spsk citron
50 g revet, frisk parmasan

Læg “spaghettien” ind i ovnen ved 200 grader i ca 7-8 minutter.
Imens lægges spinaten på en pande med fløden og det hele smages til med salt, peber og muskatnød.
Kog til fløden er kogt ned og blevet tyk.
Lakstestykkerne skæres i mindre stykker og al fisken kommes i sovsen og varmes med til det er tilberedt. Til sidst smages til med lidt citron.
Squashgettien Tages ud af ovnen og fordeles på to tallerkener. Sovesn fordeles henover og toppes med frisk revet parmasanost.

Leave a Reply

