Fathead pizza FTW!

10277705_10152872682338266_1407350826344364034_n

Åh, den her pizzabund er et godt alternativ til den almindelige bund. Alle i facebookgruppen sagde den var god, så det skulle helt klart afprøves og jeg blev ikke skuffet. Faktisk var jeg så overrasket over, hvor lækker den var, at jeg lige lavede én til til madpakken! Min mor og jeg delte denne, var begge super mætte og min far og stedmor var også vildt begejstrede med den lille bid de allernådigst fik lov til at smage.

Så her er den

 

Ingredienser:

170 g revet ost

2 spsk flødeost

90 g hakkede mandler (i en minihakker, som fint mandelmel)

1 æg

1/2 tsk salt

1 tsk tørret oregano

 

Smelt ost og flødeost i en tykbundet gryde til det er en glat, ensartet masse. Tag af varmen og tilsæt mandelmelet og ægget. Rør hurtigt sammen. Læg klatten ud på et stykke bagepapir. Læg et andet stykke ovenpå. Rul nu dejen ud med en kagerulle til den er på størrelse med en voksenpizza fra et pizzeria. Bag dejen ved 160 grader i ca 10 minutter eller til den er let lysebrun. Sti hul i eventuelle luftbobler hen ad vejen.

Tag bunden ud og put dit yndlingsfyld på. Herefter bages den til fyldet er sprødt og lækkert. Ca 15-20 minutter…… Her et der hakket oksekød i klumper, bacon og rødløg. MUUUUMS!

8 thoughts on “Fathead pizza FTW!

  1. Til denne pizza (eller for så vidt når der bages med ost fx osteboller), er det så ligemeget hvilken ost man bruger??

  2. Smager den meget af æg? syntes jeg de andre jeg har prøvet gør og er i en periode hvor jeg får kvalme af smagen af æg. Samtidig med jeg er stor pizza-fan! 🙂

  3. Hold nu fast, jeg er i himlen ❤ Pizza har altid været en af mine store laster og selvom jeg har kørt LCHF i ca 9 mdr er det stadig pizzaen jeg "snyder" med når det skal være, hvilket altid resulterer i oppustethed og mavesmerter. Med denne pizza får jeg alt det jeg synes hører sig til en "rigtig" pizza så ingen grund til at snyde mere (med det i hvert fald) 😉 Selv min datter på 13 mdr var tosset med den, så tusind tak for en dejlig opskrift der kan redde en "jeg-skal-bare-have-noget-snask-NU-aften" 🙂

Leave a Reply

