Carb reloading

 

Denne video er ret lang og selvom jeg er to-sproget, så har jeg svært ved at forstå det. Det er nok mere det tekniske og fag-sproget, som jeg ikke helt forstår og derfor ikke helt kan forklare biologien bag, men hypotesen/teorien (som John Kiefer også har belæg for videnskabeligt, (så det er jo faktisk ikke længere en hypotese/teori) og det er denne del jeg ikke helt kan gøre rede for) er, at hvis man indtager kulhydrater efter hård træning, så gør det faktisk noget godt i forhold til restituering og i forhold til forbrænding. Så hypotesen skulle dog testes. 2 dage med hård træning efterfulgt at tomme kulhydrater (pasta, nachos, vingummi, mørk chokolade) og der er på 2 dage røget 1 kg. Det kan vi godt prøve lidt mere af”

Den observante læser vil have opdaget at jeg ikke helt kan holde mig til én tilgang! Det er helt bevidst! Jeg tror simpelthen ikke på at kroppen bare finder én rigtig måde at smide fedtet på og så taber man sig kontinuerligt indtil man selv stopper. Vi har alle prøvet at finde noget der var virkeligt effektivt, hvorefter vores vægttab, med samme indsats, pludseligt stagnerede i en lang periode. Jeg tror det skyldes at kroppen bliver vant til én tilgang og derfor shopper jeg lidt rundt i teorierne og tilgangene, men dig med LCHF som min “base line”. I et stykke tid var det striks LCHF indtil det stagnerede. Så var det carb-loading, hvor jeg spiste kulhydrater en gang om ugen (dog uden at tænke på træning etc). Bagefter var det 5:2 faste blandet med carb loading, så 5:2 uden carb-loading og nu er det strategisk carb loading og hård træning. Ingen tvivl om at jeg finder en ny tilgang når det går i stå igen.

Målet er 70 kg, men hvis jeg kan komme ned på 65 og være veltrænet, så ville det jo være en gave uden lige……..

 

Har man ikke mulighed for at se den lange video er her en “opskrift” på carb-backloading, på dansk. Den er noget nemmere at gå til!

Leave a Reply

