Squashgetti carbonara

20140427-210521.jpg

Endeligt fik jeg mig taget sammen til at inverstere i en spiralizer. Det er en kæmpe blyantspidser, som kan lave lange, tynde strimler ud af en grøntsag og med den kan man lave noget, der godt kunne minde om spaghetti, og SÅ skulle yndlingsretten carbonara laves!

1 portion
Ingredienser
1 lille squash
1/2 pk bacon
1 mellem løg
1 dl fløde
30 g revet, frisk parmesan
1 lille æg
salt og peber

Steg bacon i tern eller små strimler med løg til det hele er blødt. Tilsæt fløden og lad det koge ind, til det er kogt godt ind og blevet tykt. Tag nu gryden af varmen (skal ikke på igen) og rør parmesanen i. Lad det hele hvile 30 sek – 1 min og rør så det sammenpiskede æg i hurtigt. Smag til med salt og peber.

I mellemtiden har du overhældt din squashegetti med kogende vand med salt og ladet den stå i ca 1 min. Hæld vandet fra og vrid squashen op så der ikke er så meget væde ved. Bland sovsen og squashen sammen er servér! MUMS, siger jeg bare. IKKE sidste gang den ret bliver serveret herhjemme!

One thought on “Squashgetti carbonara

  1. Pingback: Madplan, uge 21 | LCHF - fedt!

Leave a Reply

