Fødselsdagsgave

20140421-000446.jpg

Jeg kunne skrive et langt blogindlæg om, hvordan jeg ALTID finder overskud til at lave mine egne gaver til familie og venner, og hvordan jeg tror på at en hjemmegjort gave siger SÅ meget mere end noget “upersonligt”, man har købt i en butik, men jeg ville lyve. Det er ud af ren og skær nød, at jeg laver mine egne gaver. Jeg er en fattigrøv, som er nødt til at lede i skuffer og skabe efter ingredienser til hjemmelavede gaver, og som selv ville elske at modtage en eller anden lækker ting fra en butik……. men jeg bilder mig ind at modtagerne elsker det….og hvis de havde håbet på et gavekort til Hunkemöller eller H&M, så skjuler de det godt!

 

I morgen fejrer vi påske, min mors fødselsdag og at min stedfar er blevet 70 år gammel, og i den anledning her jeg lavet :

 

Jamie Olivers Cheeky Chili Chutney (denne gang brugte jeg kun balsamisk eddike og bruge halv Sukrin Gold og halvt kokossukker og det gjorde den endnu lækrere)

Fragrant Mango Chutney (opskrift kommer senere her på bloggen

Hjemmelavet aioli

Semibagte tomater

og Louises chiaknækbrød

 

Nu skal det hele pakkes ind og så håber jeg, det falder i god jord!

 

2 thoughts on “Fødselsdagsgave

  1. Jeg synes at dine modtagere er heldige…
    Selv er det meget få ting jeg ønsker mig af andre, og som regel ender det med køkkengrej hvis der endelig er noget, lysestager og lign…. men hjemmegjort mad – åhh.. hvilken lykke 🙂
    At jeg så kan tælle mine gaver til noget med nok ca max 1 om året (ud over det manden og jeg køber) er noget andet… og passer mig godt. Til gengæld har jeg hjælp fra ‘de gamle’ i stor stil i hjemmet, så jeg ikke skal bruge al energi på det, men også kan have et liv 😀 Det er så meget mere værd for mig, en ‘endnu en ting til hjemmet’
    Sådan er vi så forskellige.. og ønsker dine modtagere sig et gavekort i stedet for, så giv dem lige blikket, for de er virkelig heldige at have en der giver noget brugbart.

    God fornøjelse 😀

    • Tak…… jeg nyder nu også at lave gaverne, men der sidder altid den der lille fornemmelse af at det er af nød og ikke af overskud…….. og så føler man sig hurtigt nærig fordi man ikke har 200 kr til hvert familiemedlem til en gave……..

Leave a Reply

