Madpandekage med oksefyld

20140411-174001.jpg

I dag endte jeg i et wienerbrødshelvedet på skolen. Det smagte godt. Andet kan jeg ikke sige om det! “Straffede” mig selv med 2 hold træning bagefter og betemte mig så for at sukkermonsteret IKKE skulle få overtaget. Det har dog betydet et betydeligt større indtag af mad end normalt, men jeg tror det er blevet kvalt.

Nå, men frokosten blev så til aftensmaden i stedet, og det smager SÅ godt, at det fortjener mere end en et afsnit i et andet indlæg!

Pandekage (1 stk) – hvis du vil lave flere, skal du blande hver portion for sige selv lige inden du steger, ellers bliver det for tykt til at kunne flyde ud på panden.
1 æg
1 æggehvide
1 stor spsk græsk yoghurt
6 spsk fløde
2 tsk FiberHusk (den gule)
salt
peber
RIIIGELIGT med smør til at stege i

Varm panden og smelt smørret. Bland hurtigt alle de andre ingredienser med en elmikser og hæld på panden. Steg til sprød, vend og steg færdig.

Fyld
200 g hakket oksekød
1/2 finthakket løg
1/2 fed hvidløg
Krydderier: gyros, chili, oregano, salt, peber
Smør til at stege i

Steg løg i smørret og derefter kødet til det er brunt. Tilsæt krydderierne efter smag og behag.

Andet fyld
Blandet salat (jeg havde en blanding fra ALDI med forskellige slags sprøde salater samt revet gulerod)
3 skiver tomat
1/4 rødløg i tynde skiver
Creme fraiche blandet med dild, salt og peber
Salsa

Leave a Reply

