Tunsalat med chiaknækbrød

20140401-220839.jpg

Jeg synes vi mangler lidt fokus på, hvilke muligheder, der ligger i LCHF frokosten.

Her er endnu et eksempel på en lækker frokost.

Jeg har lavet Louises chiaknækbrød efter denne opskrift. Jeg fik den lavet alt for tynd.

Jeg halverede opskriften, for jeg har ikke en varmtluftsovn, som kan håndtere 2 lag.
De er efter min mening stadigt de bedste knækbrød, for de er ret smagsneutrale.

Her er de serveret med avokado, 1 kogt æg og en lækker tunsalat.

Tunsalaten er lavet på:
Tun
Mayonnaise
Creme fraiche
Finthakket rød-, gul og grøn peber
1 finthakket syltet agurk (ikke striks LCHF)
Lidt finthakket bladselleri

Knækbrødene kan dog medbringes og man kan putte alt muligt pålæg på. Jeg ynder at spise:

Leverpostej med agurk
Hamburgerryg med mayonnaise og ristede løg (ikke striks LCHF)
Spegepølse med remoulade (ikke striks LCHF)
Torskerogn med remoulade (ikke striks LCHF)

Med andre ord – de er mit nye rugbrød!!!! Tak, Louise! Men de kan også bruges som kiks til et ostebord med en rød peber- og chilichutney

2 thoughts on “Tunsalat med chiaknækbrød

    • Jeg er ikke så vild med kernebrød – smager for meget af nødder og fylder for meget i kh regnskabet……. og rester bliver jeg lidt træt af i længden. Men synes det er sjovt at finde på, og som oftest har det noget med fisk i sig, og så bliver der også fyldt op på den konto!

Leave a Reply

