Bacon and eggs til madpakken

20140323-115552.jpg

Efter en carbload dag, hvor jeg spise godt og rigeligt, faldt jeg i carbhullet her til morgen med lidt hvidt brød!!! Jeg er rent fysisk ude af hullet, men mit blodsukker har ikke fattet det og jeg har nærmest en ustyrlig trang til at fiske resten af brødet ud af skraldespanden og voldæde det – selvfølgeligt gør jeg ikke det – i stedet må jeg finde på alternativer, som holder behovet for at spise fra døren, så jeg har lavet disse…… nogle bliver spist nu, andre gemmes til næste uges madpakker.

Har man nogle muffinforme kan man lave dem dybere og evt tilsætte tomater, broccolli, squash eller rød peber, men der var ikke plads i mine forme – what a shame 😉

til 8 små styk eller 4 store

Ingredienser
1 pakke bacon (8 stk)
3 æg
1/2 dl piskefløde
30 g revet ost
Lidt salt
Peber

Skær 1 pakke bacon (med 8 skiver) i halv og fordel baconstykkerne i formene således at de krydser hinanden og danner en lille skål.

Pisk nu æg, fløde, ost, lidt salt og peber i en skål og fordel massen i de 8 forme.

Bag nu ved 200 grader i ca 20 minutter eller til baconen er sprød og æggene hævet flot.

Leave a Reply

