Oopsies

20140318-135341.jpg

Engang i mellem får jeg den vildeste trang til noget at putte pålæg på. Jeg er ikke en fan af stenalderbrød – både fordi de indeholder forholdsvist mange kulhydrater, og fordi jeg ikke bryder mig ret meget om smagen.

Men når trangen til noget at smøre pikantost på eller lægge en skive spegepølse på kommer væltende, så bager jeg oopsies.

Opskriften findes mange steder på nettet, men jeg har nolet den fra madbandittens hjemmeside.

Ingredienser
100 g flødeost (Philadelphia style)
3 hele æg
1 tsk FiberHusk
1 spsk sesamfrø

Skil æggeblommer og -hvider ad i to skåle.
Pisk hviderne til de er helt stive.
Pisk nu blommerne sammen med flødeosten. Rør FiberHusk i. Bland forsigtigt æggehviderne i blandingen og fordel i 8 klatter på en bageplade beklædt med bagepapir. Pynt med sesamfrø.
Lad hvile i 10 minutter.

Bag i ca 30 minutter ved 160 grader, ikke varm-luft.

Lad hvile og spis derefter med dit yndlingspålæg.

Kan også sagtens bruges til en madpakke.o

Leave a Reply

