Madplan, uge 5

Søndag:

Morgenmad:
Ægelatte

Frokost:
Røget makrel med røræg

Aftensmad:
Krydrede lange frikadeller af hakket oksekød med ost, viklet in bacon serveret med tomatsovs og salat med fetaost og creme fraiche dressing

Mandag:

Morgenmad
Æggelatte

Frokost
Rejesalat med æg og asparges i creme fraichedressing, serveret med 1/2 avokado og salat

Aftensmad
Rester fra enebærrgyden fra i fredags

Tirsdag

morgenmad
Æggelatte

Frokost
Krydret oksekødsfrikadelle fra søndag, serveret med kålsalat

Aftensmad
Fiskefrikadeller med salat og tatarsauce

Onsdag

Morgenmad
Æggelatte

Frokost
Fiskefrikadelle med 1/2 avokado, creme fraiche dressing og et kogt æg

Aftensmad
Laks med hollandaisesovs, serveret med rosenkål

Torsdag

Morgenmad
Æggelatte

Frokost
Rester. Ellers En dåse makrel i tomate med mayonnaise, 1/2 avokado og et kogt æg på en skive ristet proteinbolle fra Lidl

Aftensmad
Chili con carne med guacamole, salsa og creme fraiche, og ostechips

Fredag

Morgenmad
Æggelatte

frokost
Måske skal jeg til København (kommer an på, om jeg har råd, for min tandlægeregning bliver vist ikke ubetydelig), men sådan en rejse er svær, så jeg vil tage en madpakke med af 1 proteinbolle, bacon, salat, tomat – så kan jeg slå en BLT sammen på turen

Aftensmad
Ved det ikke, men skal lige have gjort Christina, som jeg skal besøge fredag, opmærksom på mine spisevaner.
Hvis jeg IKKE skal til København, så bliver det noget nemt – røget laks med røræg med fløde og smør,

Lørdag

Morgenmad
Æggelatte (huske at spørge om stavblender)

frokost
? Det ved man ikke når man er på besøg

Aftensmad
CARBLOADING DAY! I dag spiser, hvad der bliver serveret, men med måde så jeg ikke går sukkerkold som sidste gang.
Hvis jeg er hjemme laver jeg pizza – med rigtig bund og med parmaskinke og artiskok!

2 thoughts on “Madplan, uge 5

  1. Elsker dine madplaner! Hvor er det sejt, at du kan overskue at finde på så mange spændende ting. Også de dage det kun er dig selv der skal spise dem 🙂 Tør man spørge hvor stort dit madbudget er? Jeg synes nemlig ofte, at det bliver rigtig dyrt, når jeg skal handle ind til “rigtig” mad.

    • Jamen, jeg køber ind for mellem 350 og 500 kr om ugen alt efter om jeg er alene eller hat min søn hos mig og om jeg mangler opvasketabs og lignende.
      Men der er heller intet der hedder økologi (på nær kokosolien til min ægelatte) og alt bliver handlet i Rema 1000, ALDI eller LIDL. Men jeg synes at når man kigger på hvad man har i fryseren og hvad man har tilbage af grøntsager så kan man ofte godt få det til at strække sig.

Leave a Reply

