Vægttabstanker og carb loading!

Jeg poster måske ikke så mange opskrifter for tiden, men det er fordi der ikke er så meget nyt, jeg går og laver, så ingen grund til at skrive om det samme igen og igen!

Mht. vægttab, så står jeg med et ben i hver lejr – velvære/vægttabslejrene vel at mærke. Jeg er SÅ glad for den måde min krop har taget i mod LCHF og den måde hvorpå mit fokus er blevet fjernet fra tanker om mad. De 10 kg jeg har tabt var målet, men eftersom målet blev opnået indenfor ca. 3 måneder, så ville det være dumt ikke at sætte sig et nyt mål, så næste mål er endnu 10 kg (har lige et delmål her om ca 2 kg for da vil jeg være nede på min bryllupsvægt), men det nye mål skal opnåes indenfor det næste år. Jeg har ikke så travlt…… MEN det er gået ret meget i stå siden julefrokosten for en måned siden – ja faktisk er der ikke sket noget som helst!

Men nu vil jeg prøve carb loading: det handler simpelthen om at man tillader sig lidt flere kulhydrater en gang om ugen for at kickstarte sin forbrænding, som kan blive sat ned når kroppen vænner sig til den ketogene tilstand!

Så fra nu af vil jeg poste midt på ugen og fortælle, hvordan det påvirker vægttabet at spise kulhydrater en gang om ugen.

Dog skal det siges at jeg ikke taler om at gå amok, men måske spise fuldkornspizza om lørdagen eller rodfrugter næste lørdag eller måske nogle rugbrødsmadder – jeg taler ikke om at gå all in med sukker og hvidt brød, men om at øge mængden af fuldkornsprodukter og se, om der er noget om snakken!

Leave a Reply

