Madbandittens drømmekage- med lidt ændringer!

Jeg ELSKER drømmekage og havde købt kokosfibre ind til denne opskrift, men løb tør for Sukrin Gold inden jeg nåede at bage den. Forestil jer, hvor str min glæde var her itl morgen da jeg opdagede en glemt pose af dette guld (også prismæssigt) i mit skab! NU skulle kagen bages og den skuffer ikke!

Jeg har brugt Janes opskrift med nogle få ændringer!

Opskriften er kopieret fra hendes hjemmeside og mine egne ændringer tilført! Jeg er sikker på at Janes udgave er endnu bedre, men jeg manglede nogle af ingredienserne

1 drømmekage – til ca. 8 personer
6 æg
1½ dl fløde
100 g smeltet smør
4 spsk Sukrin Gold
1½ dl kokosfibre
1½ dl (ca. 75 g) hjemmemalet mandelmel (jeg brugte afskallede mandler for en “hvid” kage)
1½ tsk bagepulver
½ tsk vaniljepulver

Fyld
150 g smør
150 g kokosmel
4 spsk Sukrin Gold
1 spsk kanel
½ dl fløde

Sådan
Opvarm ovnen til 170 grader. Pisk æg med fløde og smeltet smør. Tilsæt resten af ingredienserne og pisk dejen godt sammen. Lad den hvile et øjeblik. Beklæd en lille bradepande med bagepapir og hæld dejen heri og glat den med en dejskraber. Bag i ovnen i ca. 30 minutter, eller indtil den er gennembagt og let gylden.

Imens kagen bager, laver du fyldet.
Smelt alle ingredienserne sammen i en gryde. Når kagen har bagt i de ca. 30 minutter, tager du den ud og fordeler fyldet ovenpå den. Sæt den tilbage i ovnen og bag den i yderligere 5 minutter med fyldet på. Principielt kan du servere den lun, men den smager altså bedst efter en time eller to i køleskab, så kokossnasket ovenpå har fået lov til at sætte sig og er blevet helt fast i det. Ja, det synes jeg i hvert fald.

20140112-142243.jpg

Leave a Reply

