Madplan, uge 2

Puha, januar er hård økonomisk.
Vi fik lige et par “regninger” fra lockouten – først blev der rettet i vores løn og det betød 2000 kr mindre i lønnen i DECEMBER 😡, og desuden viste det sig at de penge, vi fik af vores fagforening, som lovede os at det IKKE var et lån, pludseligt er blevet til 500 kr mere på vores regning om måneden – startende fra DECEMBER ……. så jeg er bagud på budgetkontoen og januar er måneden, hvor alle regninger går ud!

I gamle dage ville jeg bare have lavet en uge med pasta og pølsestykker og bage en ordentlig omgang boller og sparet en masse penge på maden, men det er jo ikke muligt nu, og jeg er lidt nervøs ved, hvordan jeg skal finde penge til mad hele måneden…….. Men nu prøver jeg at økonomisere med mængderne, genbruge en masse af hvad jeg har i fryseren og tage den derfra.

Søndag:
Morgenmad:
æggelatte
Frokost:
røræg med røget ørred, 1/2 avokado og wasabimayonnaise (mayonnaise rørt op med wasabipasta eller -pulver)
Aftensmad:
Kyllingefilet i flødesovs med rosenkål og broccoli.

Mandag:
Morgenmad:
æggelatte
Frokost:
1 æg, creme fraiche/dilddressing, 1 fiskefrikadelle, 1/2avokado, agurkestave
Aftensmad:
skal på en date, så måske (hvis det er hyggeligt) spiser jeg ikke hjemme, men hvis jeg gør, bliver det en salat og et par fiskefrikadeller med tatarmayonnaise
I dag skal frikadellerne og kålen til i morgen laves – jeg er altid sent hjemme om tirsdagen, for jeg har køre-Lukas-til-karate-tjansen.

Tirsdag:
Morgenmad:
æggelatte
Frokost:
Kålsalat (finthakket hvidkål, hakkede nødder, æble, porrer med olie/eddikedressing) serveret med en fiskefrikadelle og en klat remoulade (remoulade rørt op med mayonnaise for at gøre de lidt mindre sukkerholdig)
Aftensmad:
Frikadeller med flødestuet hvidkål a la Kim

Onsdag:
morgenmad:
æggelatte
Frokost:
1 kogt æg, 1/2 avokado, tunmouse (lavet af tun, kapers, mayonnaise, creme fraiche)
Aftensmad:
Møde på skolen til kl 19, så tager enten rester med eller laver en proteinbolle (læs fakta om den her) BLT

Torsdag:
Morgenmad:
æggelatte
Frokost:
1 kogt æg, mayonnaise, en dåse makrel i tomat, agurkestænger
Aftensmad:
Kylling stegt på panden med champignoner og blomkålsmos

Fredag:
Morgenmad:
æggelatte
Frokost:
Rester fra ugen (jeg er alene, så mon ikke der bliver noget mad i overskud)
Aftensmad:
Fishfingers med ærter og tatarmayonnaise, som denne opskrift

Lørdag:
Morgenmad:
æggelatte
Frokost:
Kålsalat med hvad jeg nu engang kan finde i køleskabet af rester.
Aftensmad:
2 spejlæg, bacon, stegte halve tomater,bløde løg og blomkålsrösti

Leave a Reply

