Dampende Brændende Kærlighed til Èn 💔

20131126-193455.jpg

Nogle gange er tirsdage trælse – Lukas skal til sin far hver anden tirsdag, så aftenen er tom og lidt ensom og længslen efter en kæreste bliver lidt større! Specielt her i vinterhalvåret, hvor vinden blæser koldt og sofaen kalder på tosomhed. Men single er jeg, og det er der ikke noget at gøre ved lige nu, men så er det jo godt at man spiser LCHF, og må mæske sig i både bacon, fløde og smør- Så det gør jeg!

Jeg lavede denne ret på slum – men her er ingredienserne og fremgangsmåden. Jeg tænker at man må smage sig frem til, hvor meget der skal i af de forskellige ingredienser.

Blomkål
Fløde
Smør
Salt og peber
(jeg lavede en stor portion så jeg har til blomkålsrösti i morgen!)

Bacon, i strimler
Løg, i små tern
Kokosolie eller smør til stegning

Skær blomkål op i små buketter, læg dem i en si, sæt sien oven i en gryde med vand i bunden (må ikke røre blomkålen). Læg låg eller tallerken over og damp til de er helt bløde (ca 10 minutter).

Steg løg på panden i lidt fedstof. Steg til de er bløde og hæld til side

Skær bacon i små strimler og steg til de er sprøde. Bland løgene i.

Hæld nu den dampede blomkål en blender og blend mens lidt fløde og smør tilsættes. Smag til med salt og peber.

Server mosen med bacon og løg! Tag dén, ensomhed! Man KAN spise dig væk!

2 thoughts on “Dampende Brændende Kærlighed til Èn 💔

  1. Pingback: Kylling og blomkålsrösti med pikantostesovs | LCHF - fedt!

  2. Pingback: Madplan, uge 3 | LCHF - fedt!

Leave a Reply

