Wasabimandler

20131124-183633.jpg

Forleden købte jeg en dåse wasabimandler i Lidl, som jeg blev forelsket i vel vidende, at der var alle mulige slags ikke-LCHF ingredienser i. Så jeg tænkte at man da selv måtte kunne lave nogle.
De opskrifter, jeg fandt havde majsmel i coatingen og det ville jeg jo gerne undgå, så jeg prøvede at lave min egen opskrift.

Ingredienser:
150 g mandler
Løgpulver, 1 tsk
Hvidløgspulver, 1 tsk
4 tsk salt
1 dl lunkent vand

15 g smør
Wasabipasta, 1 spsk (bliver ikke så stærkt når det bliver opvarmet)

Bland løgpulver, hvidløgspulver og salt i en skål. Hæld mandlerne i og derefter vandet. Rør rundt indtil salten er opløst.
Lad mandlerne trække i lagen i ca 30 minutter og si så vandet fra.
I mellemtiden smelt smørret langsomt i en gryde, bland wasabipastaen i og rør rundt til den er opløst. Vend mandlerne i smørret og hæld ud på en bageplade med bagepapir. Smag mandlerne til med ekstra løgpulver og salt efter smag. Bag mandlerne ved ca 150 grader i 30 minutter. Stil til afkøling og server som snacks!

P.S – tror det vil blive bedre med wasabipulver i stedet for! Skal vist liiiiige omkring min lokale asiater for at se, om de ikke har en lille dåse af det sprængfyldte pudder stående! Og så spekulerer jeg på, om lidt diskret sødme fra en lille smule Sukrin Gold i smørret ikke ville fremhæve det salte og det stærke! Bare 1/2 tsk til det hele…….. prøver næste gang med wasabipulver og sukrin og opdaterer, hvis det er en success!

Leave a Reply

