Jul og LCHF 🎅🎄

20131124-072310.jpg

Så står julen for døren – det er i dag d. 24/11 og tanker om, hvordan man skal navigere i julekulhydratsjunglen, er da ikke gået min hjerne forbi – skal jeg bare gå all in med det hele (juledagene, tænker jeg på) eller skal man forsøge sig med at lave alting selv, LCHF style? Den ene del af min hjerne fortæller mig at jeg da bare skal spise helt almindeligt, ikke være så “fanatisk” at jeg sagtens kan komme tilbage på den rette sti (det har jeg ikke haft noget problem med de gange, jeg har “syndet”), men en anden (og langt mere kreativ) del af mig er fortaler for at gennemføre det så strikst som muligt!

Ihvertfald vil jeg i nogle af adventsdagene lave egne julegodter. Bestilling af diverse specialvarer er foretaget og mandlerne indkøbt i Tyskland, så I kan glæde jeg til følgende eksperimenter her på bloggen:

– Hjemmelavet marcipan – noget almindeligt, noget med hindbær
– Hjemmestøbte chokolader med nødde og marcipanfyld
– Hjemmestøbte chokolader med pebermyntefyld (min kollega, som er gammel kok, siger at fyldet kan laves af æggehvider, sukrin-melis og pebermyntedråber, så det skal helt klart afprøves).
– Saltmandler med wasabi
– Et eksperiment hvor Karolines Køkkens svenske chokoladebrød laves LCHF! (hmm, så skal jeg nok alligevel have købt affedtet mandelmel, oder was?)
– kernebrød til julefrokosterne
– chia a la mande med hindbærsovs
– muligvis hjemmemarinerede sild med Sukrin Gold!
– for ikke at forglemme Madbandittens drømmekage! Den glæder jeg mig sindssygt meget til! Drømmekage er kagen over alle kager for mig!!!

Derudover er der allerede en opskrift på hjemmelavet LCHF rødkål på bloggen, og i stedet for kartoflerne, skal der serveres rosenkål med bacon og hakkede nødder juleaften!

Tror I ikke at det er udfordringen og ikke kulhydraterne, der vinder??? Det bliver en dyr jul!

Leave a Reply

