Mexikanske pandekager med tacofyld!

20131120-184719.jpg

Jeg havde alle intentioner om at følge Xenias opskrift på tynde pandekager! I promise! Men så tænkte jeg at jeg da sagtens kunne selv! Det kunne jeg så ikke! De kunne ikke vendes! Så brug hendes opskrift! Altså, lad være med at putte alt de søde i, ikke? Bare lav dem salte i stedet for. Tvivler på at smagen af tacokrydderi og hindbær er fantastisk!

Nå, men hvis man bruger en portion af hendes dej går jeg ud fra at de kan rulles og at der er 6 store pandekager!

3-6 personer (1-2 pandekager hver!)

Fyld:
1 tsk kokosolie eller smør til stegning
1 lille løg, finthakket
500 g. oksefars
Mexikansk krydderi efter smag (jeg bruger en blanding fra Tiger)

Revet ost
salat, i strimler
jalapeños
Salsa
Fintsnittet rødløg
Creme fraiche

Lav pandekagerne efter Xenias opskrift.

Steg løg i kokosolien til de er let gennemsigtige. Steg kødet med indtil det er brunet. Tilsæt derefter krydderierne. Steg til kødet er forholdvist tørt.

Server nu pandekagerne som wraps – læg salat, ost, løg,kød, jalapeños,salsa og creme fraiche i og rul sammen.

Eftersom mine ikke hang nok sammen til at kunne rulles (det kan de når de bliver kolde), så lod jeg en af pandekagerne blive ligende på panden, lagde ost oveni, så det smeltede, lod den derefter glide af panden over på en tallerken, hvorefter jeg lagde resten af fyldet ovenpå! Det var en god erstatning for en tortilla!!!

Leave a Reply

