Lemon Curd

20131112-214629.jpg

Min eks har fødselsdag i morgen og jeg vil gerne give ham en gave, MEN han hader at modtage gaver……. så det skal være noget han kan lide, men som han ikke føler man har brugt en masse penge på! Eftersom han elsker Lemon Curd og eftersom man ikke lige umiddelbart kan købe det i LIDL, som er det eneste sted, han handler, så håber jeg at en hjemmelavet lemon curd vil lige sagen…..

ca 3 dl

Lemon Curd
3 hele æg
150 g Sukrin Gold
0,8 dl citronsaft
50 g smør, rumtemperatur, i små tern

Pisk æg, sukker og citron over vandbad i ca 10 minutter indtil det er blevet tykt som kagecreme.

Tag massen af varmen og pisk smørret i indtil det er smeltet.

Put i et glas. Kan holde sig på køl i 7-14 dage (jeg puttede 2/3 tsk Atamon i for at forlænge holdbarheden – husk det først må komme i når der er kølet ned.

Jeg tænker at den er god at have i sit køleskab –

blandet med fløde eller flødeskum på pandekager eller i en lagkage

Ellers har jeg tænkt mig at eksperimentere med en mørdej af mandelmel, Sukrin og vanilje og så lemon curd som fyld og en klat flødeskum…….

2 thoughts on “Lemon Curd

Leave a Reply

