Madplan, uge 46

Nå, det er igen en Lukasfri uge, MEN jeg har alligevel formået at få booket mig selv helt op med aftaler, så ingen tid til at sidde derhjemme og kukkelure og have ondt af mig selv (det sker lidt for ofte i disse dage og jeg GIDER ikke – tilbage til at være social og nyde livet, det er min beslutning, og i uge 46 starter det).

Jeg får gæster tirsdag, måske endda helt fra mandag, har møde onsdag, min mor kommer torsdag, fredag har jeg en halv aftale med min søster og på lørdag skal jeg i byen med tøserne og drikke mig i hegnet! Jeps, vi skal have tøsejulefrokost og efterfølgende skal vi til singlefest – det kan da KUN gå galt, ikke?

Søndag:
Spaghetti med kødsovs – jeg spiser en ordentlig portion hvidkålssalat til og kommer fløde i min portion, Lukas får med spaghetti!

Mandag: (hvis gæsterne kommer)
Grøntsager fyldt med oksekød, toppet med smeltet ost (fyldte squash, auberginer, peberfrugter). Serveres med en tomatsovs og en grønkålssalat med flødedressing a la Xenia: http://www.hjemmehosxenia.dk/2012/12/gronkal-med-nodder-aebler-tranebaer-og-flode.html

Tirsdag
Lakse- og spinattærte med råkost og creme fraichedressing

Onsdag:
møde på skolen – tager med til at lave en proteinbolle BLT (Bacon, Lettuce and tomato) + en ordentlig klat Hellmann’s! DET må da være lige så lækkert som de andres købte sandwich!

Torsdag:
Carbonade cordon bleu – hakket svinekød, 2 tynde lag med en skive ost og en skive skinke i mellem – paneret i æg og flæskesværsrasp. Serveret med bønnesalat

Fredag
Rester (der MÅ være en masse til overs og ellers har jeg stadigt andre rester i fryseren)

Lørdag
Julefrokost med pigerne!

Leave a Reply

