Tanker om LCHF, om at være ude og om rigtige – og kulhydratstømmermænd!

Der er ingen tvivl om at jeg elsker at spise LCHF – hovedsageligt fordi, det nu er mig der har kontrollen over maden. Jeg er endnu ikke faldt i med massive kulhydrater (1/4 æble i salaten, en proteinbolle med lidt hvede, fiskefars med mel, en meljævnet sovs, en enkelt kartoffel), siden jeg fik kulhydratstømmermænd sidst! Jeg taber mig ikke så hurtigt, men det går nedad. Jeg har ikke så travlt. Har tabt det værste “sommerfedt” (men MAND, det var en god sommer) og hvis resten kommer af stødt og roligt, så er jeg glad.

Dog synes jeg at det er besværligt når man skal ud i den vide verden, fordi det er svært nogle gange at vælge som man gør uden at skulle forklare det. I går var jeg på en date (han var søøød) og da måtte jeg også lige fortælle lidt om mit lidt mærkelige valg af mad! Jeg har altid HADET folk, der var kræsne og som sad og pillede i maden, og nu føler jeg, at det er mig der er den “kræsne”, hende der sidder og piller i maden og siger nej til en række ting.
I aften skal jeg til pigeaften med tapas og min veninde, som står for det, ved godt hvordan jeg spiser, men det gør de andre ikke, og igen er jeg bange for den fokus, der kommer på det. Og det er IKKE fordi jeg er så hellig at jeg ikke kan “synde” en dag (havde jeg været på en fedtfattig diæt, så havde jeg bare spist og hoppet tilbage på vognen), men en “syndedag”, når man spiser LCHF, ødelægger hele dagen efter, og jeg har simpelthen ikke overskud og tid til at ligge med “tømmermænd” hele dagen i morgen. Har så mange ting, der skal ordnes!

Man kan sidestille det med at sige ja eller nej til at drikke sig fuld! Har man overskuddet til dagen i sengen med tømmermænd? Det er heller ikke socialt acceptabelt, men nemmere i nogle sammenhænge. I aften er jeg sikker på at nogle af pigerne skal videre i byen, men pga. mit program i morgen, så orker jeg ikke at have tømmermænd – hverken det ene eller den anden slags, så nu kommer der fokus på BÅDE alkohol OG maden!

Arrrgh! Gid man var svensker!

Leave a Reply

