En klassiker – svensk pølseret, mit Zahne und alles!

20131115-055116.jpg

Har for nyligt genopdaget klassikeren som er svensk pølseret! I dag lavede jeg sovsen med pølserne separat og blandede to portioner – én med kartofler til Lukas og én med peberfrugter, squash og løg til mig.

2 personer

Sovsen:
1 løg
3-4 pølser, skåret i skiver
1 lille spsk kokosolie
1 stor dåse tomatpuré
2 spsk LIDLs sukkerfrie ketchup
1/2 dl piskefløde
1 dl vand
Salt
Peber

Skær løget i små stykker. Steg løg i kokosolie på en pande til de er bløde. Steg derefter pølsestykkerne med.
Tilsæt tomatpuré, ketchup og fløde og vand og rør til det hele er blandet.

Til mit fyld:
1/3 rød peber
1/3 gul peber.
1 løg
1/3 squash
1 spsk kokosolie

Skær alle grøntsagerne i lige store stykker. Steg i kokosolien indtil de har den tekstur, du kan lide (jeg foretrækker dem med lidt bid).

Hæld sovs på grøntsagerne og server! MUMS!

2 thoughts on “En klassiker – svensk pølseret, mit Zahne und alles!

  1. Pingback: Madplan, uge 1 | LCHF - fedt!

  2. Pingback: Madplan, uge 6 | LCHF - fedt!

Leave a Reply

