Frokost – ingen brød? WHAAAAAAT? Jamen, hvad spiser man SÅ?

Tja, jeg synes egentligt ikke det er så svært, for det er jo ikke brødet der skal mætte én, men fedtet, så så længe det er fedtet ind i den Hellmann’s mayonnaise (IKKE fedtreduceret), så er jeg tilfreds.

I dag er det lidt et sammensurium – jeg bagte for første gang oopsies i går – inde på Facebookgruppen var de så søde at sige at de så rigtige ud, men de var HELT flade, som pandekager og jeg kan godt se, på de andres at de altså hæver lidt. MEN de smagte godt og nu, hvor jeg må spise flødehavarti (yeah, men GOD samvittighed, endda), så består frokosten i dag af en oopsie med flødehavarti!

Jeg skal ned at træne efter arbejde, så det er vigtigt jeg får spist nok. De dage hvor jeg har trænet og kun haft en æggelatte i maven, er det gået lidt op ad bakke, så i dag vil jeg lige være sikker.

Jeg har blandet torskerogn med Hellmann’s! Det er helt enkelt, super nemt, fuld af protein og mætter godt! Jeg har også et æg og 1/2 avokado!

Det er meget mad for mig på én dag, men det er jo ikke sikkert jeg så er sulten til aftensmad, og det gode ved denne måde at spise på, er at maden netop IKKE er lagt i skema – er du sulten spiser du, er du ikke, lader du være. Og det jeg har planlagt er alligevel bare en rest jeg har i fryseren, så der går ingen skår af mig, hvis den middag ikke bliver til noget!
I går var jeg faktisk ikke sulten til aften, men fordi jeg havde glædet mig til min ugentlige proteinbolle (det tætteste jeg kommer på brød, smager ikke af æg, er sprødt og påvirker ikke åbenlyst mit blodsukker), så spiste jeg den alligevel! Jeg var ubehageligt mæt! Dumt!!! (men på trods af det og mine udskejelser med festmiddag i lørdags og flæskestegsfest i fredags, så har jeg igen tabt mig).

Nå, men dette indlæg handler jo om frokost – hvad kan man ellers spise?

Enhver form for fiskekonserves med mayonnaise
Rejer i mayonnaise og creme friache
1/2 avokado (har en del kulhydrater i, men det er sundt fedt, så det kan godt betale sig at vælge det)
Kogt æg
Oopsies med fed pålæg (flødehavarti, spegepølse, flødeost osv – noget der mætter)
Rester
Salat og et stykke kød, og en creme fraichedressing eller en klat mayonnaise (f.eks tatarmayonnaise hvor det er blendet med kapers og syltede agurker)
1/2 proteinbolle med pålæg
Tærte med salat
Grøntsagsstænger med creme friachedressing
Frikadeller
Fiskefrikadeller
Marineret kylling på spyd
Hvis man ikke er synderligt sulten, kan man jo have en mælkeskummer på arbejde og lave en æggelatte!

Leave a Reply

