Rødkål, LCHF

20131115-063049.jpg

I aften skal jeg over til min gode ven, Søren. Han synes det blev så besværligt med al min “specielle” kost og ville have at jeg bestemte – det var ikke svært – jeg har i virkligt lang tid haft sygt meget lyst til flæskesteg – nok noget med at bladene falder og rødkåle indfinder sig i supermarkederne igen!
Så flæskesteg it is! Og jeg medbringer rødkålen.

Nu er det sådan, at det er meget individuelt, hvor sød/sur man synes en god rødkål skal være og min blev lavet på slum, men eksperimentér jer selv frem.

3 personer

Ingredienser:

1/2 lille rødkål, skåret i strimler
1 almindeligt løg, også i strimler
1 æble i små tern (kan undlades)
2 spsk Sukrin Gold
Sukkerfri rød saftevand (jeg brugte kun en lille smule for min var meget koncentreret – så man skal selv lige smage efter og tilsætte lidt efter lidt)
1/2 dl almindelig eddike
1/2 dl balsamisk eddike
2 skiver frisk ingefær (tages op til sidst)
1 spsk kokosolie
20 g smør
til sidst lidt fedt med smag (andefedt eller svinefedt)

Smelt kokosolien og smørret i en tykbundet gryde. Steg kålen, æblet, løget og ingefæren deri. Tilsæt de andre ingredienser (smag til hvordan du gerne vil have den skal smage). Kog ved svag varme i ca 45 minutter – 1 time. Vupti, lækker rødkål LCHF style!

3 thoughts on “Rødkål, LCHF

  1. Pingback: Ribbensstegssandwich (almost LCHF style) | LCHF - fedt!

  2. Pingback: Jul og LCHF 🎅🎄 | LCHF - fedt!

  3. Pingback: Madplan, uge 49 | LCHF - fedt!

Leave a Reply

