Madbandittens bounty – med myntechokolade!

20131115-063018.jpg

Den skulle afprøves, nu hvor alle snakker så meget om den; opskriften på hjemmelavede bounties! Og nu, hvor jeg skal til middag aften, så er det da en perfekt vært(inde)gave!

Jeg har fulgt madbandittens opskrift

Ingredienser:
2 spsk kokosolie
den tykke del af 1 dåse koksmælk (stil den evt på køl et par timer for at være sikker på den er tyk)
150 g kokosmel
2-3 spsk sukrin (jeg brugte Gold), men smag selv til med eget valg af sødemiddel.

1,5 plade Marabou 70% mørk chokolade med mynte!

Smelt kokosolien i en gryde, tilsæt den tykke del af kokosmælken. Tilsæt Sukrin og derefter kokos.
Hæld massen ud i form (min er 25 x 25 cm) og lad den køle et par timer.

Smelt chokoladen i vandbad.

Skær kokosmassen ud i passende bidder og dyp dem i den flydende chokolade ved hjælp af 2 gafler.

Sæt på køl og server til en kop kaffe eller te!

MUMS!!

2 thoughts on “Madbandittens bounty – med myntechokolade!

  1. Hej Johanne
    Jeg fik lavet Bounty og brugte kokoscreme og til førte en lille dråbe pepermynte. Enten skulle kokosmassen stå længere i køleskabet end de par timer, eller så skulle jeg har brugt selve cremen i kokosmælk. Massen smeltede næste i chokobad. De fleste stykker var fine hele, nogle stykker tabte kokosmassen i chokobad. Selvom konsistensen var lidt blød i kokosmassen, smagte stykkerne Mums.Så jeg slikkede smeltet chokolade med kokos 😄 god ide med myntechokolade og tak for opskriften
    Bedste hilsner
    Agga

    • Jeg finder at mine skiller hvis jeg bruge billig kokosmælk. Derfor køber jeg Santa Marias for den ved jeg der er succes med. Jeg er også begyndt at fryse massen ned i små bider – så smuldrer de ingen stedet hen.

Leave a Reply

