Fisk og grønt! Mums

20131115-063124.jpg

Dagens aftensmåltid er inspireret af en ret jeg fik på en date på Café Drudenfus i Århus. Jeg fik fiskefrikadeller med kålsalat. Jeg husker at der var hvidkål, grønkål og rødkål og ellers husker jeg ikke resten – men det smagte godt. Det blev selvfølgeligt serveret med en eller anden dressing og friskbagt rugbrød.

Min ret indeholder ingen rugbrød, men til gengæld har den en dejlig tatarmayonnaise til, som komplimenterer rettet fint.

*Læg mærke til at retten indeholder lidt æble, honning og syltede agurker, som ikke er LCHF venlige!!! Og hvis man vil være sikker på et ens fiskefars ikke har mel eller andet stivelse i, så må man lave den selv, men det orker jeg ikke!

2 personer

Kålsalat:
Grønkål, fintsnttet
Hvidkål, fintsnittet
1/4 æble, i små tern*
mandler, stegt på panden og hakket.
Dressing
Olie, 3 spsk
Balsamisk eddike, 1 spsk
Lidt sennep
En smule honning*
Salt og peber
Bland alle ingredienserne til salaten en en skål, Bland dressingen og hæld den over. Lad gerne stå i ca 1/2 time.

Tatarmayonnaise
Mayonnaise, ca 1/2 dl
Lidt citron
1 spsk kapers
1 mellem syltet agurk*
Salt og peber

Det hele puttes i en minihakker og blendes.

Fiskefrikadeller
1 pakke fiskefars (500g)
Jeg kan godt lide fiskefarsen som den er, helt enkelt.

One thought on “Fisk og grønt! Mums

  1. Pingback: Fiskefingre med ærter og tatarmayonnaise | LCHF - fedt!

Leave a Reply

