Quiche Lorraine – fordi jeg kan og fordi jeg må!!!

20131115-063252.jpg

Lavede for nogen tid siden en tærte med mandel/sesam/solsikkekernebund, som jeg syntes smagte fænomenalt. “Desværre” lavede jeg den med fisk og min søn er desværre ikke der hvor fisk bliver indtaget, så bestemte mig i dag for at lave den syndige version, som jeg vidste han ville elske.

Jeg lavede bunden ud fra denne opskrift

Fyldet bestod af:
1 pakke bacon
1 dl fløde
4 æg
100 g revet ost
lidt salt
godt med peber.

Fremgangsmåden er den samme som med spinattærten, husk dog lige at stege bacon før du blander det i æggemassen.

Tærten blev serveret med en vinterråkost af: rødkål, hvidkål æble (ikke LCHF men næsten uundværligt i denne salat) porre, hakkede mandler og en dressing af balsamisk eddikke, olie, sennep og lidt honning (igen, ikke LCHF, men i små mængder påvirker det ikke mit blodsukker)

Tærten faldt i så god smag at Lukas spurgte om han måtte få noget med på madpakken til SFO i morgen – det måtte han selvfølgeligt meget gerne!

Leave a Reply

