Madbandittens æggelatte

Energi pr kop:
Kalorier: 352
Kulhydrater: 3,5
Fedt: 35 g
Protein: 7,5 g

20131115-063408.jpg

Jeg var skeptisk over denne drik, hvis jeg skal være helt ærlig! ÆG!!! I KAFFE!!! OG SÅ MED SMØR!!! Det kune da kun gå galt. Men efter at have hørt om så mange, der bare drikker det som morgenmad, og eftersom det skærer ned på mælkeprodukterne, så skulle det afprøves, and I ain’t never going back (dobbelt negativ, jeg ved det, men det passede ligesom ind lige her). Den smager så sindssygt godt, og jeg laver én som fungerer både som morgenmad og min obligatoriske kop kaffe, og jeg er godt mæt hele formiddagen.

 

I kan også se en video

1 person

1 æg
2 tsk frysetørret kaffe (kan udelades hvis du bruger filterkaffe)
2 sødetabletter (eller Sukrin) (kan udelades hvis du er til ikke-sødet kaffe)
30  kokosolie (ca 1 spsk)
2,5 dl kogt vand (eller filterkaffe, hvis du ikke bruger frysetørret kaffe)
Lidt stødt kanel og lidt vaniljepulver alt efter smag eller karamelkoncentrat fra Dr Oetker (ca 1/3 tsk)

Hæld alle ingredienserne (på nær det kogte vand/kaffen) en en skål. Sæt en stavblender ned i skålen og det øjeblik vandet/kaffen rammer massen blendes der til smørret er smeltet og ægget godt skummet op. Hvid du venter med at blende får du rørægskaffelatte, og DET vil du ikke have, tro mig!
Hæld i et højt glas og pynt med kanel eller vanilje og nyd!

23 thoughts on “Madbandittens æggelatte

  1. Pingback: Madplan, uge 2 | LCHF - fedt!

  2. Pingback: Madplan, uge 3 | LCHF - fedt!

  3. Har lige haft min æggelatte-debut her til morgen… Kun med æggeblomme dog og så krydret med kanel. Mmmmmh!!! Det bliver en klassiker fremover. Tak for tippet:-)

  4. Pingback: Madplan, uge 22 | LCHF - fedt!

  5. hvis man nu ikke vil have den sødet men ikke er tilfreds med hvor cremet den er kan man så putte lidt fløde i? jeg er helt vild med en alm kop kaffe med fløde i

    • Du kan sagtens lade den uden sødemiddel og med fløde. Kokosolien har mange, sunde egenskaber og sætter gang i forbrændingen, så for mig er den et must – ægget giver protein, fløden ville bare være ekstra. Jeg tror ikke den mætter som måltid uden kokosolien.

      • nej okay ;b så de havde kokos olie på tilbud i netto så vil prøve at se om de har den i vores netto og så er jeg nødt til at prøve mig lidt frem ..

  6. Jeg har for første gang prøvet Æggelatten…. Joee… kom vist lidt for meget kokosolie i – smager meget af kokos – må se om jeg kan finde den uden smag et sted (?) Eller skal jeg skifte kokosolien ud med smør? Det skriver du jo faktisk selv i din indledning – at bruge smør. For så kan jeg vist godt vænne mig til den… 🙂

  7. Jeg har lavet min med kokosolie og æg og ganske lidt fløde og så med filterkaffe- ikke andet.
    Jeg har kigget på ingredienserne og vil lige høre, hvor de 5,5 kulhydrat kommer fra???

  8. Jeg tastede også forkert, det var 3,5.
    Ok. Hvis det er i det hele forstår jeg bedre.
    Jeg har indtaget flere og de er blevet et must😜

    • hej. Ja, man kan lave den på æg, sukrin, kokosolie og bagekakao – jeg har set andre gøre det, men har ikke selv fået en smag, jeg kan lide.

      Jeg har dig lavet den med 1/2 boullionterning, æg og smør (istedet for kokosolie) en enkelt gang da jeg ville havde en om aftenen, og det smagte godt. Som en legeret suppe. Jeg drak den som en del af mine 500 kcal på en fastedag, så kom ikke andet i, men tænker den sagtens kan udvides til at indeholde hjemmelavede kødboller og stegt hvidkål som en rigtig suppe.

Leave a Reply

