Ugens madplan, uge 41

Jeg har i mange år lavet en madplan hver uge. Jeg skal ikke være hellig, for der har været tider, hvor jeg ikke har haft overskud til det, men man mærker det lynhurtigt på pengepungen og på sundheden.
Jeg kan faktisk godt lide ritualet med at sidde og kigge på min inspirationsliste og finde på lækre retter, kigge i skabe, lave indkøbsliste og så også at købe ind.

I dag skal jeg til tapasaften med en flok tøser og jeg har tænkt mig at medbringe nogle tapas, jeg ved, jeg kan spise samt bage nogle mandelkiks eller sesamkiks, men mere om det senere.

Her er madplanen, startende fra på søndag:

Søndag: blomkåls”couscous” fra Den Omvendte Verden, serveret med kyllingebryst som er mast fladt, smurt med Ajvar (grøntsagspasta, som jeg køber i Bazar Vest) og svøbt i bacon.

20131005-083200.jpg

(billedet er fra Den Omvendte Verdens egen blog)

Mandag: Peberfugter fyldt med krydret hakket oksekød, toppet med ost, bagt i ovn med en tomatsovs og tzatziki og en rødkålssalat (bruger halvdelen af oksekødet til peberfrugterne, den anden halvdel laves til små kødboller til onsdagens ret)

Tirsdag: ALDIs kalkun(medister)pølser, sereveret med winter coleslaw (rødkål, porrer, hakkede mandler, lidt æble blandet med creme fraiche, salt, peber og lidt eddike)

Onsdag: Resten af mandagens oksekød som kødboller i tomatsovs, serveret med proteinpasta til mig og almindelig spaghetti til Lukas

Torsdag: der er workshop på mit arbejde – Lukas bestiller sandwich derfra, jeg medbringer min egen på en proteinbolle fra LIDL.

Fredag: Pizza (almindelig bund til Lukas og resterne af blomkålet fra mandagens couscous skal bruges på at prøve at lave en LCHF version til mig.
Desserten er vanilje creme fraiche med bærkompot

Lørdag: Tærte med mandelbund, fyldt med bacon, fløde og ost, serveret med en salat.

2 thoughts on “Ugens madplan, uge 41

  1. Tak for lækker inspiration. Det er virkelig rart at få tilføjet noget nyt til madplanen en gang i mellem 🙂
    Ang. Ajvar så kan man i byen hvor jeg bor både få det i Fakta og Rema1000, bare lige hvis der nu sidder nogle og læser med, som ikke har en specialbutik i nærheden 🙂

Leave a Reply

