Mandel/sesamkiks til en desperat kulhydratstømmermændsagtig sjæl!

20131115-063606.jpg

I dag mærkede jeg for første gang (nej, det er løgn, det er anden gang, men sidste gang troede jeg det var tømmermænd) den berømte reaktion på at spise kulhydrater. I går spiste jeg to små skiver af en baguette til ostebordet på arbejde. I dag har jeg været fuldstændig udmattet, haft en dundrende hovedpine og har slet ikke kunne holde sulten fra døren. Jeg må sige at hvis DET er reaktionen, så er det ikke det værd! Jeg valgte jo netop ikke at drikke, fordi jeg IKKE ville have tømmermænd, men så fik man en tømmermændslignende reaktion alligevel.

Nå, men jeg er (efter en lur og hovepinetabletter) gået i gang med at forberede mig til min venindes tapasaften.

Hun laver nogle tapas (hvoraf nogen af dem er helt klart LCHF venlige og andre kræver lidt arbejde), så jeg er gået i gang med opskriften på nogle mandel/sesamkiks, jeg fandt på My Aussie Life bloggen.

ca 18 stk afhængig af størrelse

200g mandler males til mel.
75 g sesamfø
2 æggehvider
1 tsk salt
1 tsk FiberHusk

Bland det hele god i en skål.

Del op i godt 18 små boller, som mases flade (det hjælper at have våde hænder).

Disse bages i ca 20 minutter ved 180 grader.

Jeg lavede et eksperiment, hvor jeg puttede godt 20 g smør ved den ene halvdel for at se, hvordan de ville smage/se ud og der er faktisk ikke ret meget forskel, så jeg tænker at man vælger smørret til eller fra alt efter formålet – hvis det er en snack, så kan man spise dem uden, men er det til et måltid, så mætter dem med smør jo en del mere.

De smager virkeligt godt, og er gode for mine kulhydratstømmermænd (omend jeg glemte at læse at det skulle være 180 grader så den første omgang blev lidt brændte)

2 thoughts on “Mandel/sesamkiks til en desperat kulhydratstømmermændsagtig sjæl!

  1. Pingback: Auberginehumus | LCHF - fedt!

  2. Pingback: Jamie Olivers Cheeky Chili Chutney LCHFiceret (eller ihvertfald LCificeret) | LCHF - fedt!

Leave a Reply

