Blomkålshumus

20131115-063539.jpg

Humus er en af mine specialiteter, men desværre er kikærter jo fyldt med kulhydrater, så inspireret af en anden blog, har jeg forsøgt mig med en blomkålshumus! Jeg skal ikke lyve – selvom den smager godt, så er det ikke som en humus lavet på kikærter, men jeg er sikker på, at man kan vænne sig til den nye smag og konsistens, for den smager faktisk rigtigt godt
!

4-6 personer

Ingredienser
1/4 blomkålshoved, skåret i 1 cm tykke skiver
Rapsolie
Tahini (ca 1 spskf)
Citron (saften fra 1/2 citron)
2 fed hvidløg
1 tskf spidskommen
salt

Læg blomkålet ind i ovnen, med ca 3 spsk olie henover. Bag ved 200 g i ca 20 minutter til blomkålen er mør.
Blend nu blomkålen med de andre ingredienser til det er en lind puré. Smag til med salt, spidskommen og citron så den passer til dine smagsløg.

20131115-063529.jpg

One thought on “Blomkålshumus

Leave a Reply

