Burger the (kind of) LCHF way!

20131115-063723.jpg

Lidl har lavet en bolle; en proteinbolle lavet hovedsageligt på hørfrø og med et totalt kulhydratindhold på 8,9 g pr 100 g. og det er MEGET lidt i forhold til andet brød. Dog indeholder den både hvedeprotein, hvedeklid, havrefiber og fuldkornshvedemel, som jo ikke er LCHF anerkendte ingredienser, MEN i en snæver vending og som en lille belønning (eller bare fordi man virkeligt IKKE har lyst til en burger med oopsies (google dem andetsteds, jeg har endnu ikke forsøgt mig selv med dem), så er jeg ikke for striks til at spise en af dem til min burger!
Og efter 4 uger uden nogen form for sprødt brød, så må jeg indrømme at være bare en lille smule i himlen!

Jeg laver den som en totalt klassisk burger: ketchup (heller ikke LCHF pga sukkeret, men i mindre mængder og en gang i mellem så dør men jo nok heller ikke af det 😉), mayonnaise, icebergsalat, tomat, løg og syltede agurker, bøf, bacon og ost!

Det er ikke hver dag man skal spise sådan en “whopper”, men engang imellem så skal man belønne sig selv, og da ser jeg dette som et ganske glimrende (omend ikke helt 100% LCHF) alternativ!

Ingredienser i proteinbollen: Vand, hørfrø (15%), hvedeprotein, sojamel, fuldkornshvedemel, sesamfrø (4%), sojapresserester, solsikkefrø (3%), hvedeklid, havrefibre, gær, salt, krydderiekstrakt (gurkemeje)
Kan indeholde spor af mælk og æg.

Næringsindhold pr.100 g: Energi 1194 kJ (286 kcal), protein 26,4 g, kulhydrat 8,9 g, fedt 13,3 g, kostfibre 12,7 g.

5 thoughts on “Burger the (kind of) LCHF way!

  1. Pingback: Ribbensstegssandwich (almost LCHF style) | LCHF - fedt!

  2. Pingback: Madplan, uge 48 | LCHF - fedt!

  3. Pingback: Madplan, uge 50 | LCHF - fedt!

  4. Pingback: Madplan, uge 2 | LCHF - fedt!

  5. Pingback: Madplan, uge 3 | LCHF - fedt!

Leave a Reply

