En ny side er født!

Der er masser af blogs med LCHF, og nu er kommer der endnu én!  Min blog kommer udelukkende til at handle om mad – opskrifter og inspiration. Den er tænkt som en måde at holde styr på min egen spisning, at holde liv i motivationen og også at holde øje med min mad!

“Rigtige” LCHFere tæller ikke kalorier, og jeg skal da ikke kunne sige at jeg ikke vil i fremtiden, men indtil videre er jeg nødt til at holde lidt hånd i hanke med mig selv, for der er så mange lækre ting man kan lave i denne livsstil.

Jeg har altid haft behov for at tabe mig. Mit mål er sølle 10 kg, men jeg har i mange år ikke haft held med at smide dem – på trods af en nøje øje på indtag og træning, så er det stoppet ved de 6 kg og efter lange og hårde kampe, er motivationen forsvundet og kiloene langsomt kommet på.

Jeg ved ikke, om dette er orakelkuren for mig, men jeg ved at når jeg skærer kulhydraterne ud af min kost, så bliver det forholdsvist nemt at sige nej til alle de usunde ting!

Og så elsker jeg bare denne måde at lave mad på; det kræver at man er kreativ, men er man det, så kan man erstatte de fleste kulhydratrige madvarer med andre alternativer. Til gengæld må man spise mange af de ting, jeg altid har fornægtet mig selv: ost, fløde, bacon, creme fraiche, kokosmælk osv, så hver dag er lidt en madfest for mig, for ikke blot er jeg tvunget til at bruge min madkreativitet, men jeg må også gøre det med ingredienser, som jeg elsker!

 

 

Leave a Reply

